Véget ért az év legnagyobb videojátékos eseménye, ezért tornasorba állítottuk az expo tíz legfontosabb bejelentését. Ha kicsit is érdekel, mi újság a digitális szórakoztatás világában, ezt el kell olvasnod!

No.10 - Fontos PC-s fícsörök érkeznek konzolra

Eddig a konzolosok irigykedve nézték a Fallout 3 tehetséges rajongóinak kezei közül kikerülő jobbnál jobb PC-s modokat, de hamarosan vége a sóvárgásnak. A Microsoft konferenciáján a Bethesda bejelentette, hogy a videojátékok történelmében először a Fallout 4 PC-s verziójához készült modok elérhetőek lesznek Xbox One-on is. Nincsenek illúzióink; mivel a megjelenés a Microsoft előzetes jóváhagyásához kötött, ezért konzolon egyhamar biztosan nem fogunk pucér karakterekkel játszani (az első lényegesebb módosítás, amit egy szexuálisan frusztrált modder megcsinált a Fallout 3-hoz), de azért ez még így is hatalmas hír. Az sem kevésbé fontos, hogy hamarosan a konzolokat is elárasztják az early access támogatással bíró címek, vagyis amikor a játékos még a vastagon fejlesztés alatt álló programot vásárolhatja meg, ami a visszajelzések mentén éri el végleges formáját.

No.9 - VR-headset invázió jövőre

Sem az Oculus Rift, sem a Sony saját fejlesztésű készüléke, a Project Morpheus nem újdonság, a VR headsetek azonban most már tényleg kézzel fogható közelségbe kerültek az idei expón. Mindkét prominens 2016 elején érkezik a polcokra és bemutatták az első, kizárólag virtuális valóság-headsettel játszható címeket is, mint például a Time Machine VR-t, az EVE: Valkyrie-t, a World War Toons-t, a Back to Dinosaur Island 2-t, a Dreadhalls-t vagy az Edge of Nowhere-t.

No.8 - A Shenmue 3 rekordja

A Sony konferenciájának egyik legnagyobb durranása az volt, amikor bejelentették, hogy a kultikus Shenmue 3 egy sikeres Kickstarter kampány esetén érkezhet PS4-re. A pénzgyűjtő kampány célja 2 millió dollár összeszedése lett volna, ez pedig nem egészen kilenc óra alatt össze is jött, ami a crowdfunding világában eddig példa nélküli teljesítmény. A pénz azóta is csak ömlik a lelkes játékosoktól a készítők felé, ráadásul a Sony bejelentette, hogy mindenben – értsd: eszközzel és pénzzel is – segíteni fogja a játék elkészülését. Mivel az eredetileg Dreamcastra készült cím fejlesztése anno 47 millió dollárba fájt, ezért erre szükség is lesz.

No.7 - A Guerrilla új franchise-ba fogott

Egyik szemünk sírt, a másik nevetett, amikor a Sony tulajdonú Guerrilla Games fejese bejelentette legújabb fejlesztésüket, a Horizon: Zero Dawn című játékot, melyben egy törzs tagjaként a távoli jövőben a civilizáció alkonyán kell harcolnunk a Földet uraló robot-dinoszauruszok ellen. Azért örülünk, mert a prezentált videó igen kellemes. Nem csak a gyönyörű grafika, hanem az izgalmas téma miatt is kíváncsian várjuk az alkotást, miközben azért elmorzsoltunk egy könnycseppet a stúdió általunk igen kedvelt Killzone sorozata miatt, ami – úgy tűnik – ezúttal jó időre parkoló pályára lett állítva.

No.6 - A Sony lemondott a PS Vitáról

Talán még korai lenne elkezdeni földet lapátolni a Sony handheldjére, de azért az árulkodó, hogy a japán cég a konferenciája során alig ejtett szót a kis masináról. Nem túl elegáns, de mindenképpen érthető megoldás, hogy a cég az aranytojást tojó PS4-re összpontosít és a kevésbé sikeres, épp ezért alig kiaknázott gépét a peremvidékre száműzi. A szülei által magára hagyott Vita sorsa tehát az indie fejlesztőktől és a japán videojáték-ipartól függ. A szigetországban ugyanis még mindig népszerűbb a kézikonzol, mint a világ bármely másik részén, a minőségi jRPG-k szerelmesei így okkal reménykedhetnek még kellemes címekben.

No.5 - A Nintendo marad trendkívüli

Egy a fősodorban evező gémer számára a Nintendo idei konferenciája ugyanolyan érdektelen volt, mint amilyen unalmasak ezek az események már évek óta. A japán cégnek láthatóan esze ágában sincs változtatni az eddig bevált formulán, ami látszólag ennyi és nem több: Super Mario minden mennyiségben! A bajuszos vízvezeték-szerelő ugrál, versenyez, verekszik, a fejlődés hívei pedig ásítozva fordítják el a tekintetüket izgalmasabb témák után kutatva. Néhány héttel az E3 előtt felreppent a hír, hogy a cég egy új géppel akar kikecmeregni a maga alá ásott kényelmes mocsárból, de végül ebből sem lett semmi.

No.4 - Kiterjesztett valóság

A Microsoft egy baromi izgalmas techdemóval mutatta meg, hogy nem csak a virtuális, hanem a kiterjesztett valóságnak is van keresnivalója a géming berkeiben. Külön cikkben emlékeztünk meg arról, amikor a Hololens segítségével Minecraft-játéktérré varázsoltak egy asztalt, nekünk pedig leesett az állunk. Ez simán van annyira izgalmas, mint az Oculus Rift vagy a Project Morpheus.

No.3 - A Call of Duty elsődleges platformot váltott

Az egyik legizmosabb videojátékos franchise már évek óta a Microsoft asztali konzoljait részesítette előnyben. Az előző generációban a Call of Duty részei mindig kicsit jobban néztek ki Xbox360-on, mint PS3-mon és a DLC-k is rendre időleges exkluzivitást kaptak. Fordult a széljárás, hiszen az Activision mostantól a Sony-hoz dörgölőzik. A hardverben is kicsit erősebb PS4-en ezután leheletnyivel jobban teljesít majd a CoD és az időleges exkluzivitások privilégiuma is ezt a masinát illeti meg az idei Black Ops III-tól kezdődően. A CoD-fanatikusok (vannak pár millióan) ezzel komoly érvet kaptak a PS4 vásárlása mellett, ami hamarosan súlyos pénzekben fog realizálódni a Sony oldalán.

No.2 - Jön Xbox One-ra a visszafelé kompatibilitás

Nem hiába szólítottuk fel az X360-tulajokat, hogy sürgősen váljanak meg a tévé alatt szerénykedő előző generációs masinájuktól és a vételárat forgassák be egy Xbox One vásárlásába. A Microsoft egyik legnagyobb durranása az volt, amikor bejelentették, hogy a One hamarosan alkalmas lesz az X360-as játékok lejátszására. Ezzel a lépéssel egy igen kellemes, több ezer címet számláló könyvtárral növelték a gépük palettáját, egyúttal komoly lökést adtak a generációs ugrást eddig halogató gémerek számára.

No.1 - A The Last Guardian él és virul

Embere válogatja, de számunkra ez volt az idei E3 csúcspontja. Aki játszott az ICO-val vagy a Shadow of the Colossus-szal, annak van némi fogalma arról, milyen az, amikor videojátékot vársz, de egy iparművészeti alkotással találod szembe magad. Már úgy tűnt, hogy a Team ICO várva-várt játéka halálát lelte a viszontagságos és maratoni fejlesztés nehézségei alatt, amikor végre a Sony konferenciáján életjelet kaptunk a síron túlról. Mit életjelet? Misztikus trailer helyett egyenesen a játékmenetet promózták a készítők és meglebegtették a 2016-os megjelenést is. Ez utóbbi tekintetében már szkeptikusak vagyunk, de nem panaszkodunk. Mindegy mikor, csak jöjjön!

És ezt olvastad már?
A Microsoft felvásárolta az Activision Blizzardot