Véget ért az év legnagyobb videojátékos eseménye, ezért tornasorba állítottuk az expo tíz legfontosabb bejelentését. Ha kicsit is érdekel, mi újság a digitális szórakoztatás világában, ezt el kell olvasnod!

No.10 - Fontos PC-s fícsörök érkeznek konzolra

Eddig a konzolosok irigykedve nézték a Fallout 3 tehetséges rajongóinak kezei közül kikerülő jobbnál jobb PC-s modokat, de hamarosan vége a sóvárgásnak. A Microsoft konferenciáján a Bethesda bejelentette, hogy a videojátékok történelmében először a Fallout 4 PC-s verziójához készült modok elérhetőek lesznek Xbox One-on is. Nincsenek illúzióink; mivel a megjelenés a Microsoft előzetes jóváhagyásához kötött, ezért konzolon egyhamar biztosan nem fogunk pucér karakterekkel játszani (az első lényegesebb módosítás, amit egy szexuálisan frusztrált modder megcsinált a Fallout 3-hoz), de azért ez még így is hatalmas hír. Az sem kevésbé fontos, hogy hamarosan a konzolokat is elárasztják az early access támogatással bíró címek, vagyis amikor a játékos még a vastagon fejlesztés alatt álló programot vásárolhatja meg, ami a visszajelzések mentén éri el végleges formáját.

No.9 - VR-headset invázió jövőre

Sem az Oculus Rift, sem a Sony saját fejlesztésű készüléke, a Project Morpheus nem újdonság, a VR headsetek azonban most már tényleg kézzel fogható közelségbe kerültek az idei expón. Mindkét prominens 2016 elején érkezik a polcokra és bemutatták az első, kizárólag virtuális valóság-headsettel játszható címeket is, mint például a Time Machine VR-t, az EVE: Valkyrie-t, a World War Toons-t, a Back to Dinosaur Island 2-t, a Dreadhalls-t vagy az Edge of Nowhere-t.

No.8 - A Shenmue 3 rekordja

A Sony konferenciájának egyik legnagyobb durranása az volt, amikor bejelentették, hogy a kultikus Shenmue 3 egy sikeres Kickstarter kampány esetén érkezhet PS4-re. A pénzgyűjtő kampány célja 2 millió dollár összeszedése lett volna, ez pedig nem egészen kilenc óra alatt össze is jött, ami a crowdfunding világában eddig példa nélküli teljesítmény. A pénz azóta is csak ömlik a lelkes játékosoktól a készítők felé, ráadásul a Sony bejelentette, hogy mindenben – értsd: eszközzel és pénzzel is – segíteni fogja a játék elkészülését. Mivel az eredetileg Dreamcastra készült cím fejlesztése anno 47 millió dollárba fájt, ezért erre szükség is lesz.

No.7 - A Guerrilla új franchise-ba fogott

Egyik szemünk sírt, a másik nevetett, amikor a Sony tulajdonú Guerrilla Games fejese bejelentette legújabb fejlesztésüket, a Horizon: Zero Dawn című játékot, melyben egy törzs tagjaként a távoli jövőben a civilizáció alkonyán kell harcolnunk a Földet uraló robot-dinoszauruszok ellen. Azért örülünk, mert a prezentált videó igen kellemes. Nem csak a gyönyörű grafika, hanem az izgalmas téma miatt is kíváncsian várjuk az alkotást, miközben azért elmorzsoltunk egy könnycseppet a stúdió általunk igen kedvelt Killzone sorozata miatt, ami – úgy tűnik – ezúttal jó időre parkoló pályára lett állítva.

No.6 - A Sony lemondott a PS Vitáról

Talán még korai lenne elkezdeni földet lapátolni a Sony handheldjére, de azért az árulkodó, hogy a japán cég a konferenciája során alig ejtett szót a kis masináról. Nem túl elegáns, de mindenképpen érthető megoldás, hogy a cég az aranytojást tojó PS4-re összpontosít és a kevésbé sikeres, épp ezért alig kiaknázott gépét a peremvidékre száműzi. A szülei által magára hagyott Vita sorsa tehát az indie fejlesztőktől és a japán videojáték-ipartól függ. A szigetországban ugyanis még mindig népszerűbb a kézikonzol, mint a világ bármely másik részén, a minőségi jRPG-k szerelmesei így okkal reménykedhetnek még kellemes címekben.

No.5 - A Nintendo marad trendkívüli

Egy a fősodorban evező gémer számára a Nintendo idei konferenciája ugyanolyan érdektelen volt, mint amilyen unalmasak ezek az események már évek óta. A japán cégnek láthatóan esze ágában sincs változtatni az eddig bevált formulán, ami látszólag ennyi és nem több: Super Mario minden mennyiségben! A bajuszos vízvezeték-szerelő ugrál, versenyez, verekszik, a fejlődés hívei pedig ásítozva fordítják el a tekintetüket izgalmasabb témák után kutatva. Néhány héttel az E3 előtt felreppent a hír, hogy a cég egy új géppel akar kikecmeregni a maga alá ásott kényelmes mocsárból, de végül ebből sem lett semmi.

No.4 - Kiterjesztett valóság

A Microsoft egy baromi izgalmas techdemóval mutatta meg, hogy nem csak a virtuális, hanem a kiterjesztett valóságnak is van keresnivalója a géming berkeiben. Külön cikkben emlékeztünk meg arról, amikor a Hololens segítségével Minecraft-játéktérré varázsoltak egy asztalt, nekünk pedig leesett az állunk. Ez simán van annyira izgalmas, mint az Oculus Rift vagy a Project Morpheus.

No.3 - A Call of Duty elsődleges platformot váltott

Az egyik legizmosabb videojátékos franchise már évek óta a Microsoft asztali konzoljait részesítette előnyben. Az előző generációban a Call of Duty részei mindig kicsit jobban néztek ki Xbox360-on, mint PS3-mon és a DLC-k is rendre időleges exkluzivitást kaptak. Fordult a széljárás, hiszen az Activision mostantól a Sony-hoz dörgölőzik. A hardverben is kicsit erősebb PS4-en ezután leheletnyivel jobban teljesít majd a CoD és az időleges exkluzivitások privilégiuma is ezt a masinát illeti meg az idei Black Ops III-tól kezdődően. A CoD-fanatikusok (vannak pár millióan) ezzel komoly érvet kaptak a PS4 vásárlása mellett, ami hamarosan súlyos pénzekben fog realizálódni a Sony oldalán.

No.2 - Jön Xbox One-ra a visszafelé kompatibilitás

Nem hiába szólítottuk fel az X360-tulajokat, hogy sürgősen váljanak meg a tévé alatt szerénykedő előző generációs masinájuktól és a vételárat forgassák be egy Xbox One vásárlásába. A Microsoft egyik legnagyobb durranása az volt, amikor bejelentették, hogy a One hamarosan alkalmas lesz az X360-as játékok lejátszására. Ezzel a lépéssel egy igen kellemes, több ezer címet számláló könyvtárral növelték a gépük palettáját, egyúttal komoly lökést adtak a generációs ugrást eddig halogató gémerek számára.

No.1 - A The Last Guardian él és virul

Embere válogatja, de számunkra ez volt az idei E3 csúcspontja. Aki játszott az ICO-val vagy a Shadow of the Colossus-szal, annak van némi fogalma arról, milyen az, amikor videojátékot vársz, de egy iparművészeti alkotással találod szembe magad. Már úgy tűnt, hogy a Team ICO várva-várt játéka halálát lelte a viszontagságos és maratoni fejlesztés nehézségei alatt, amikor végre a Sony konferenciáján életjelet kaptunk a síron túlról. Mit életjelet? Misztikus trailer helyett egyenesen a játékmenetet promózták a készítők és meglebegtették a 2016-os megjelenést is. Ez utóbbi tekintetében már szkeptikusak vagyunk, de nem panaszkodunk. Mindegy mikor, csak jöjjön!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Dezodorral arcon fújás és tükörletörés lett abból, hogy két autós ugyanazt a parkolóhelyet nézte ki magának Tatabányán

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés