
Nem hallottál még a Too Many Zoozról? Szerintünk itt az ideje, hogy megismerd őket.
A kőkeményen és masszívan New York-i trió utcán zenélő együttesként kezdte a pályáját, a mai napig járnak le a metró-aluljárókba és közterekre muzsikálni – nagy valószínűséggel már csak azért, mert ez egy olyan igazodási pont, amihez időről időre muszáj visszatérniük, hogy ne felejtsék el, honnan jöttek. Az sem kizárt, hogy ők úgy mennek le a New York-i metróba, ahogy az ámbráscetek jönnek fel a felszínre, azaz ők ott lent szívják magukba azt a levegőt és energiát, ami a létezésükhöz kell.
Ne kerteljünk, a Too Many Zooz rétegzene: elég fél percig hallgatnod, és vagy megszereted, vagy elfordulsz tőle. Azok a szerencsések, akik az előbbi csoportba tartoznak, egy olyan energiasűrűséggel rendelkező zenével bombázhatják meg magukat, ami egésze párját ritkító: a TMZ a fúvós house Nirvánája és Ramones-a egybegyúrva,
egy olyan triumvirátus, amelyik szavak nélkül is punkabb a punknál, rave-ebb a rave-nél, house-abb a house-nál.
A legeslegjobb a Too Many Zoozban szerintünk, hogy nagyjából előzmények nélküli zenekar, egy maguk által kitaposott ösvényen járnak, és egy olyan fúziót hoznak létre, ami
egyszerre jazz és house, hogy aztán ebből a kettőből valami olyasmi jöjjön létre, ami egy kicsit mindkettő, de leginkább egyik sem.
Az egész történet az Amerikai Egyesült Államok egyik legbefolyásosabb konzervatóriumán, a Manhattan School of Music-on kezdődött (itt végzett például Herbie Hancock). Itt találkozott egymással Matt Doe és Leo Pellegrino, utóbbi ekkor már együtt játszott a dobossal, David Parks a Drumadics nevű formációban. Innen már csak egy lépés volt, hogy a hármas együtt kezdjen játszani metró-aluljárókban, ami a feltörekvő utcazenészek bevett pályája. A fellépéseikről készült videók gyakran kötöttek ki a Youtube-on, ami szintén nem szokatlan dolog, nem véletlenül nevezte 2014-ben a New York Post a város legforróbb trendjének a buskingolást, azaz az utcazenélést.
A busking az olyan zenekarok miatt érdekes, mint a Moon Hooch és a Too Many Zooz, mert olyan, mint a népmesék: a szegénylegények egészen alulról jutnak el a csúcsra, és nyerik el a királynőt meg az apjuk fele királyság, ami az esetünkben többmilliós kattintásszám a Youtube-on és instant virális világhírnév. A Too Many Zooz első sikerét az internet lövészárka, a Reddit futtatta be, ezt a videójukat nagyon rövid idő alatt 700 ezren nézték meg.
A metróban zenélés a zenekar tagjai számára egyébként nem csak úri passzió volt, a dobos például az itt szerzett jattokból tartotta fenn magát, és fizette ki az albérletét.
A miénk a világ legnagyobb nightclubja!
Too Many Zooz
Azóta sok víz lefolyt a Hudsonon, a TMZ masszív rajongói bázissal rendelkezik, és évek óta járja a világ klubjait. Érdekesség, hogy felléptek már a Sziget fesztiválon is, és a TEDx Budapesten, vagyis május elsejei A38-as koncertjükre már rutinos turistaként érkeznek.
Hogy milyen hangulatot képesek élőben varázsolni, arra példaként álljon itt egyik kedvenc kollabunk, amelyet egy másik képzett jazz-zenészekből álló bandával, a Moon Hooch-csal közösen követtek el.
A trió sztárcsatára a bariton szaxofonos Leo P, aki extravagáns táncos előadásával és gesztikulációjával véteti észre magát. Tavaly még kérdéses volt, hogy marad-e a zenekarban, ugyanis választania kellett, hogy az általa alapított Lucky Chopsban vagy a Too Many Zoozban folyatja a karrierjét, végül – szerencsékre az utóbbi győzött. A színes hajú showmant egyébként egyre többször hívják kooprodukciókba (fújt már Beyonce mögött), ami nagyban köszönhető vibráló előadásmódjának. Ebben a videóban például Charles Mingus Moanin című dalát adja elő egészen virtuóz intenzitással.
Na szóval, Too Many Zooz az A38 hajón május elsején. Többet nem is mondunk.