Hiába van egy jó terméked vagy termékalapanyagod, amit időről időre fejlesztesz, és mellette még jól is muzsikál... ha ugyanazt hasonló vagy még jobb minőségben be tudod szerezni külső forrásból, egyszerűen több mindenre lesz időd, grandiózusabb projektekbe is belefoghatsz. Nagyjából ez a helyzet a CD Projekt háza táján is.
A REDengine játékmotort különféle változatait az Epic Games közel tíz éven át használta az olyan játékoknál, mint a Witcher 2, a Witcher 3 vagy a Cyberpunk 2077, ennek az időszaknak azonban vége. Ez persze nem újdonság, már két éve bejelentette a cég, hogy a saját fejlesztésű játékmotorjának búcsút int, most azonban a cég technológiáért felelős alelnöke, Charles Trembley elmondta,
hogy nagyon büszkék a Cyberpunk 2077 esetében is használt REDengine 4 motorral, és nem azért cserélték le a házon belül fejlesztett engine-t, mert elégedetlenek lettek volna vele.
A váltás mögötti ok az, hogy korábban a cég egyszerre egy játék fejlesztésére fókuszált, ez azonban egy ideje megváltozott. A CD Projekt jelenleg a The Witcher folytatásán, a Polarisen, a következő Cyberpunk-epizódon, az Orionon, továbbá egy Hadar nevű pojekten is dolgozik párhuzamosan –
a külső fél által fejlesztett, majd onnan beszerzett Unreal 5 használata pedig elősegíti azt, hogy egyszerre több, eltérő igényrendszerrel rendelkező projektet is ki tudjanak szolgálni profi módon.
Egyébként Michał Nowakowski, a cég vezérigazgatója elárulta, hogy pár hete befejezték a Witcher 4 gyártás-előkészítését, és már a tényleges fejlesztésnél tartanak, amely a munkafolyamat legintenzívebb szakaszát teszi ki:
(Forrás: Eurogamer)