A sztár első rendezői munkája, a Falling című mozi népszerűsítése során tette föl a kérdést, ami rengeteg filmrajongó fejében ott motoszkál már jó ideje.
Az Uproxx újságírójával beszélgetett új filmjéről, amikor szóba kerültek a David Cronenberggel közös filmjei.
Cronenberggel kapcsolatban egy dolgot nem értek. Már majdnem egy fél évszázada készít filmeket, közöttük nagyon jókat. Nyilvánvalóan a legnagyobb mesterek egyike, ugye? Mégis ő az, aki évek óta küszködik azért, hogy össze tudja szedni a pénzt a filmjeire, amelyek ráadásul soha nem drágák.
Majd így folytatja:
Mindig a büdzsé alatt marad, időre kész van a munkával, nem szórja a pénzt, a filmjei hozzák a bevételeket, szakmailag és kreatív szempontból is megbízható alkotó. Miért ilyen nehéz neki mégis? Nem értem. Miért van az, hogy az Amerikai Filmakadémia egyszer sem jelölte Oscarra rendezői vagy írói munkássága miatt. Úgy értem, ez számomra teljeséggel megmagyarázhatatlan, mégis így van.
Nos, szerintünk a kérdés teljesen jogos. Mortensent például Cronenberg Gyilkos ígéretek című mozija miatt jelölték annak idején és a rendező Erőszakos múlt című filmje is kapott két jelölést a legjobb adaptált forgatókönyv és legjobb mellékszereplő kategóriákban. Minden idők egyik legjobb testhorrorja, A légy is csupán egy jelölést kapott a legjobb maszk kategóriában, amit végül meg is kapott, és ezzel ez az egyetlen Cronenberg-mozi, amit díjaszott a Filmakadémia.
Egyszerűen érthetetlen, hogyan kerülhetett el a szobrocska egy ilyen volumenű alkotót.
Mortensen és Cronenberg egyébként idén nyáron ismét együtt dolgozik egy titokzatos projekten, melyről a színész csak annyit árult el, hogy visszatérés a rendező testhorroros gyökereihez, megfűszerezve egy kis film noir-ral. Érdekesen hangzik, várjuk szeretettel.
Ez is érdekelhet: