Ennyit kellene mozognod az életkorodnak megfelelően, ha tovább akarsz élni

A plusz kilók ledobásán túl sem hülyeség a rendszeres testmozgás, és még nagyon megfeszülnöd sem kell.

A testmozgás fontosságáról felesleges vitatkozni, mozogni kell, ráadásul rendszeresen, ha jót akarsz magadnak. Az amerikai egészségügyi minisztérium legújabb ajánlása pedig azt mondja meg, mennyi fizikai aktivitás lenne ajánlott egyes életkorban:

  • 3-5 évesek: napi három óra testmozgás. Ők ezt le is tudják a fogócskázással és rohangálással.
  • 6-17 évesek: napi egy óra intenzív mozgás lenne a legjobb. Ebben az életszakaszban ugyanis a csontozat, az izomzat erősítése és az állóképesség fejlesztése elengedhetetlen.
  • 18-64 évesek: heti két nap 150 perc mérsékelt, vagy 75 perc intenzív fizikai aktivitás. Első sorban futásra, úszásra, biciklizésre, hegymászásra és súlyzózásra kellene rávennie magát az embernek.
  • 65 ≤ x:  az ajánlás itt is ugyanaz, mint az előző szakaszban, a különbség csak annyi, hogy egyensúly javító gyakorlatok és edzések beillesztését is javasolják.

Az ajánlás egyébként arra is felhívja a figyelmet, hogy

És jobb, ha tudod, de a mozgásmentes életmód rosszabb még a dohányzásnál is:

(via, fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon