A keresőmarketing (SEM) célja, hogy minél több látogatót szerezzünk vállalkozásunk honlapjára az internetes keresőkön keresztül. Internetes keresők? Miért, több is van, nem csak a Google? Valójában igen. De mára a Google olyan szintű előnyben van a többi keresőhöz (Bing, Yahoo, stb.) képest, hogy a keresőmarketing szinte csak erre a keresőmotorra fókuszál.  

De miért van egyáltalán szükség keresőmarketingre? Hogyan működik, és milyen előnyökkel jár? Ebben a cikkben röviden összefoglaljuk a keresőmarketing főbb területeit, és a legfontosabb előnyeit.

Miből áll a keresőmarketing?

Először nézzük meg, hogy mit értünk keresőmarketing alatt. A keresőmarketingnek két fő területe van: a keresőoptimalizálás (SEO) és a Google Ads nevű PPC rendszer, avagy a fizetett hirdetések. A két metódus ugyan eltérő megközelítés alapján működik, a céljuk mégis közös: üzletileg értékes vendégeket szerezni az adott honlapra.

A két rész részterület azonban már annyira komplex, hogy nem igazán lehet mindkettőben száz százalékig profinak lenni. Vagyis, egy profi SEO szakértő, annak ellenére, hogy ismeri a Google Ads-t is, nem rendelkezik naprakész tudással a fizetett hirdetésekről. És ugyanez igaz fordítva is, vagyis egy profi Google Ads szakértő sem ismeri a keresőoptimalizálás minden csínját bínját.

A kettő azonban nem határolódhat el egymástól hermetikusan, hiszen kiegészítik egymást, és csakis akkor működnek jól, ha összhangban vannak. Éppen ezért, a jobb keresőmarketinges vállalkozásoknál, mint a honlapszaki.hu-nál is, külön szakemberek, de összehangoltan végzik a SEO-t, és a PPC hirdetéseket.

Most pedig lássuk a keresőmarketing előnyeit.

1. Jobb helyek a keresőben

Mint mondtuk, a keresőmarketing célja, hogy minél nagyobb forgalmat szerezzünk a weboldalunknak. Ezt úgy érhetjük, el, ha minél többen kattintanak rá a weboldalunk linkjére a Google keresőben. Ehhez pedig az kell, hogy minél többen találkozzanak vele, és kellően meggyőző legyen számukra.

Ez elsőre nem is tűnik bonyolultnak. És nem is bonyolult. A siker titka a kulcsszavakban rejlik. A kulcsszó egy olyan kifejezés, amire a hétköznapi ember rákeres az interneten, ha szüksége van valamire. Lehet az egy új autó, egy kiadó lakás, vagy egy elérhető ügyvéd.

A lényeg, hogy amikor rákeres a számára szükséges kifejezésre, a Google (de a többi keresőmotor is) összeállíŧ egy találati listát, amely olyan weboldalak linkjeiből áll, amik a Google szerint megoldást jelentenek a felhasználó problémájára.

Aki már keresett valamit az interneten, pontosan tudja, hogy az emberek ritkán tévednek le a 8-9. lehetőségig. Általában az első néhány opcióból választunk. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalunk minél feljebb jelenjen meg a Google találati listáján. A keresőmarketing kulcsszókutatása és keresési szándék kutatása pedig pont ebben segít.

2. Releváns célközönség elérése

Önmagában azonban nem elég előkelő helyen szerepelni a találati listán, ha a felhasználókat nem érdekli a szolgáltatásunk. A keresőmarketing során nem szabad elfelejteni, hogy nem robotokat szeretnénk meggyőzni, hanem hús-vér embereket. Így, a weboldalunkra érkező forgalomból akkor válik üzleti haszon, ha valóban azt kínáljuk a látogatóknak, amire szükségük van.

Ebben pedig szintén a kulcsszókutatás és a keresési szándék feltárása lehet segítségünkre. Ezekkel a módszerekkel olyan tartalmakat készíthetünk, amelyek relevánsak az adott témakörben. És, ha javarészt olyan látogatók érkeznek az oldalunkra, akiknek valóban segíthetünk, nagyobb hasznot termelhetünk.

De ez még nem minden. Mert hiába kattint rá valaki a kártevőirtó vállalkozásunk honlapjára, ha az ország másik végében lakik, és esélye sincs igénybe venni a szolgáltatásunkat. A keresőmarketing azt is lehetővé teszi, hogy csak olyanoknak jelenjen meg az oldalunk, akinek földrajzilag is elérhetőek vagyunk.

3. Rugalmas költségvetés

Mint minden reklámtevékenység, a keresőmarketing is akkor működik, ha elegendő pénzt áldozunk rá. Ez azonban korántsem pénzkidobás, hanem olyan befektetés, amely előbb vagy utóbb megtérül. Azért előbb vagy utóbb, mert nem mindegy, hogy SEO-ért, vagy Google hirdetésekért fizetünk.

A keresőoptimalizálás 3-5 éves távon jóval költséghatékonyabb megoldás, viszont az első eredmények csak idővel (legtöbbször minimum fél évvel később) jelentkeznek. Cserébe viszont hosszú távú megoldást kínál, a magas forgalom ugyanis később is megmarad.

Ezzel szemben a Google Ads sokkal gyorsabb, hiszen a hirdetés azonnal megjelenik, ráadásul a lista tetején. Ez azonban csak akkor működik, ha elegendő pénzt tudunk ráfordítani. A PPC rendszerek lényege, hogy csak addig látszik, amíg fizetünk érte. Ha gyorsan akarunk eredményeket, érdemes a Google hirdetéseket választani, hosszú távon azonban a SEO-val járunk jobban. És persze a leghatékonyabb (és egyben legköltségesebb) megoldás, ha kombináljuk a két megközelítést.

4. Könnyen mérhető

A keresőmarketing legfontosabb előnyei közé tartozik a mérhetőség is. Ma már számos eszköz áll a keresőmarketinges szakemberek rendelkezésére, amik pontos, naprakész adatokat szolgáltatnak a hirdetések eredményeiről, az oldalak látogatottságairól, a jól szereplő kulcsszavakról, és még egy rakás hasznos dologról.

A folyamatos monitorozásnak köszönhető, hogy bármikor módosíthatunk a marketing stratégián, és gyorsan reagálhatunk az aktuális trendekre. Ezáltal elkerülhető, hogy feleslegesen öljük a pénzt olyan hirdetésekbe, amelyek semmilyen hasznot nem hoznak.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában