Keresőoptimalizálás nélkül ma már labdába sem lehet rúgni az online térben. Számos ügynökség és SEO szakértő foglalkozik azzal, ahogy a megbízást adó ügyfél weboldalát a Google első oldalára juttassa. Mindenki az első oldalon szeretne lenni, ezért a verseny óriási. Ha az On-Page elemek megfelelőek, akkor a weboldal forgalma is növekedni fog - de mi is az az On-Page?
Az On-Page elemei
Az On-Page kategóriába tartozik minden olyan tényező, melyre hatással lehetsz a weboldalon. A különböző technikai részleteket soroljuk ide, amelyek alapvetően fontosak, hogy a Google minél jobb helyre rangsorolja a weboldalt.
A SearchBar a segítségedre lehet, ha szeretnéd az On-Page elemeket javítani. Mik a legfontosabb On-Page elemek? A szöveges tartalmak (minősége és frissessége), képek, videók, az URL-struktúra, a meta elemek. Továbbá a weboldal sebessége, a navigáció, a belső linkek, a kifelé mutató linkek, a formázások, az SSL használata.
A meta címsor a Google keresési listáján jelenik meg kék színnel, és rákattintva a mi weboldalunkra irányítja a felhasználót. Fontos, hogy a megfelelő keresési kulcsszó benne legyen a meta címsorban. Ha beírsz a keresőbe egy kifejezést, figyeld meg, hogy milyen találatokat kapsz, majd a korábbi kifejezésnek egy szinonímáját is írd be: meglátod, más lesz a találati lista! Tehát a meta címsornak mindenképp tartalmaznia kell a keresési kifejezést, lehetőleg a természetességre ügyelve.
A rangsorolási sorrendnél az is számít, hogy hány kép van a weboldalon, bár a képek tartalmát nem tudja értelmezni a Google.
A struktúra is számít
A belső linkhálózatot is optimalizálni kell, mert a megfelelő linkstruktúrával rendelkező weboldalon a felhasználók könnyebben tudnak tájékozódni. A belső linkhálózat esetén nagyon fontos, hogy kulcsszót is tartalmazzon a horgonyszöveg. A horgonyszöveg az a szöveg, amire a linket ültetjük. Színnel és aláhúzással különül el a szöveg többi részétől, hogy a felhasználó rögtön felismerje, meglássa.
A tartalom a lényeg
Az értékes, részletes tartalom, mely a legtöbb és legjobb választ adja a felhasználó kérdéseire azért fontos, mert a Google így az első helyekre sorolja a weboldalt. Statisztikákkal, esettanulmányokkal és a szakmai hivatkozásokkal mind növelhetjük az oldal hitelességét. A tartalom naprakészsége, frissessége pedig alapvető. A szöveg megfelelő tagolására is figyelni kell. Az egyes blokkoknak érdemes címeket adni, hogy jobban áttekinthető legyen, és könnyebben megtalálják azt, amit szeretnének.
Kulcsszó
A keresési kifejezést azért érdemes a bejegyzés első 100-150 szavába helyezni, mert ha nem találkozik a felhasználó már a szöveg elején a kifejezéssel, akkor tovább is léphet, mert azt hiheti, hogy rossz oldalon jár. A természetes fogalmazási módra törekedve rejtsük el a keresési kifejezést, szem előtt tartva a felhasználói élményt.
(Szponzorált tartalom)