A nyári bombaalak, az őszi méregtelenítés, vagy az ünnepek utáni felszedett kilók, mind-mind arra sarkallhatnak, hogy diétába kezdj. Ám ha megfelelő háttértudás nélkül fogsz hozzá, annak inkább negatív, semmint pozitív hatásai lesznek a szervezetedre nézve. Ezért, ha valóban eltökélt szándékod fogyni, érdemes utánanézni néhány fontos információnak és tippnek, amelyek nemcsak megkönnyíthetik a dolgod, de még támogathatják is a hosszú távú fogyásodat.

Milyen a megfelelő diéta?

Nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy a diéta csak akkor tud jól működni, ha teljes mértékben összhangban van a szervezeteddel. Tehát attól, hogy valakinek beválik egy bizonyos módszer, attól még nem biztos, hogy ez rád is igaz lesz, ezért is célszerű, hogy előbb utánajárj az állóképességed és a szervezeted állapotának. Végeztess el egy alapos laborvizsgálatot, ha pedig túlsúllyal küzdesz, a pajzsmirigyműködését is érdemes megnézetni! Ezután már láthatod, hogy milyen változtatásokra lenne szükséged.

Honnan tudhatod, hogy elég a diétából?

A diéta során fontos, hogy folyamatosan figyeld a testedet. Bizonyos idő után ugyanis kommunikálni próbál majd veled. Ahhoz, hogy megértsd, mit akar mondani, nézzük meg, honnan tudhatod, ha már elég ideig követtél egy diétát!

Mindig csak azokra az ételekre gondolsz, amiket nem ehetsz

Sokan mondják, hogy a diéta követésével és betartásával egyre kevésbé fogod kívánni a tiltólistás ételeket. Ez sajnos nem minden esetben van így. Ha sokáig vagy rendszeresen ettél bizonyos ételeket, amelyeknek magas kalóriatartalma volt vagy több cukrot, esetleg sót tartalmaztak, függőséget is okozhattak. Ezt akárcsak más függőségeknél, nehéz levetkőzni egy életre. Inkább érdemes ezek fogyasztását kordában tartani és a mértékletességre helyezni a hangsúlyt. Így azt is könnyebb elérni, hogy a súlyod a helyén maradjon.

Folyamatosan ingadozik a súlyod

A jojó-effektus igencsak gyakori a diétázók körében, elsősorban azoknál, akik nagy súlyból fogytak sokat, akik nem megfelelő diétázási formát választottak vagy folyamatosan váltogatják azokat. Ez mind olyan stressznek teszi ki a szervezetet, aminek hatására az akár vissza is tarthatja a súlyfelesleget.

Már nem élvezed az evést

A diétának más jellegű következményei is lehetnek. Ilyen az, amikor elkezdesz viszolyogni az evéstől, vagyis attól, hogy minden egyes bekapott falattal, újabb kilók mennek fel rád. Érdemes bevezetned a tudatos táplálkozást vagy egy olyan ditétát követni, amivel nem kell megvonnod magadtól túl sok mindent. Az evésnek semmiképpen nem szabad negatív élménynek lennie az életedben, mert ezáltal táplálod a szervezeted, a tested, a lelked.

Tüneteket produkál a tested

Bizonyos ételek megvonásával vagy nem megfelelő pótlásával többféle testi szimptóma is jelentkezhet. A keto-diéta alkalmazásával például a bőrödön láthatsz változásokat, míg a fehérjealapú diéta miatt több pattanás jelenhet meg a bőrödön. Ilyenkor inkább hagyd abba az aktuális diétát, és keress fel egy szakértőt, aki úgy állítja össze az étrended, hogy az az egész testednek jót tegyen.

A cél az életmódváltás!

Kerüld a túlságosan korlátozó diétákat és, ami a legfontosabb: az éhezést. Igyál sok vizet, ügyelj a változatos és tápanyagokban gazdag étkezésre, amelyek elsősorban friss és organikus ételeket tartalmazzanak – és persze ezeket heti rendszerességű mozgással is egészítsd ki.

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Tradicionális stílus otthonába: A Chesterfield