Az elmúlt években a webshopok forgalma jelentős növekedésnek indult, ezért nem csoda, hogy egyre több webáruház tulajdonos bővíteni szeretné a termékkínálatát. Azonban milyen termékeket lenne kifizetődő forgalmazni? Hogyan találjuk meg a célközönségünk számára releváns árukat? Alábbi cikkünkben ebben igyekszünk segítséget nyújtani!
Végezzünk piackutatást!
Természetesen az első és legfontosabb lépést az alapos piackutatás jelenti. Habár a megérzéseink is működhetnek, viszont a marketing világában sokkal inkább a számokra és tényekre tanácsos hagyatkozni. Mutatjuk, milyen lehetőségek állnak előttünk, ha új termékeket szeretnénk webshopunk virtuális polcaira helyezni!
Kezdjük a munkát kulcsszókutatással!
A kulcsszókutató szoftverek segítségével pontos keresési adatokat láthatunk a termékekkel kapcsolatban. Keressünk rá a jelenleg forgalmazott termékeinkre, majd tekintsük meg a kapcsolódó, releváns kulcsszavakat. Például ha matracokat értékesítünk, akkor nagy valószínűséggel ágykereteket és ágyneműket is el tudnánk adni. Kategorizáljuk a keresési számok nagysága alapján a lehetőségeinket, majd döntsük el, hogy az adott terméktípus illene-e kínálatunkba.
TIPP: Csomag díjkalkulátor használatával pillanatok alatt kiszámíthatjuk a szállítás várható költségét. Csupán a havi megrendelések számát és néhány termékkel kapcsolatos adatot szükséges megadnunk, a kalkulátor pedig már mutatja is a várható költségeket.
Nézzünk szét a konkurencia háza táján!
Webshop tulajdonosként bizonyára ismerjük a konkurenseinket, akiktől számos új ötletet nyerhetünk. Nézzük végig a náluk elérhető termékkategóriákat, majd vegyük számításba a relevanciájukat. Ha akár ugyanazokat a termékeket kedvezőbb áron, vagy hasonló, de minőségibb termékeket tudunk biztosítani vevőink számára, akkor máris nyert ügyünk van.
Fordítsunk időt a nem közvetlen versenytársaink webshopjainak feltérképezésére is. A korábban említett matracos példánál maradva például az is remek választás lehet, ha alvássegítő készítményekkel bővítjük a termékkínálatunkat. Mérjük fel pontosan a lehetőségeinket, és készítsünk listát a potenciálisan forgalmazható termékekről.
Keressünk ötleteket a közösségi médiában!
A közösségi média platformokon számos influenszert és tartalomgyártót találunk, akik érdekes és feltörekvő népszerűséggel bíró termékeket mutatnak be. Keresgéljünk a releváns kulcsszavak megadásával, és nézzük meg, hogy milyen tartalmak kapják a legtöbb kedvelést és megosztást. Olvassuk el a termékbemutató videók alatti kommenteket is, hogy kiderítsük, mi a közönség véleménye.
Szintén ajánlott a konkurensek közösségi oldalait is megvizsgálni. Nézzük meg, hogy milyen termékekről posztolnak, és mennyire kedveltek ezek a bejegyzések. Szánjunk bőven időt és energiát a kutatómunkára, hiszen rengeteg új ötletet nyerhetünk a termékkínálatunk bővítését illetően.
Gondolkodjunk saját termékek gyártásában is!
Ha igazán ki szeretnénk tűnni a tömegből, és egyedi árukat forgalmaznánk, akkor saját termékekkel is előállhatunk. Eleinte akár kifejezetten olcsóbb termékeket is készíthetünk, ha pedig bejön az ötletünk, akkor már nagyobb volumenű gyártási munkálatokba is belevághatunk.
A cégünk logójával ellátott termékekkel nagyszerűen építhetjük a márkánkat, és széles közönségben is híre mehet az általunk nyújtott minőségnek. Ez egy igazán ambiciózus vállalkozás, de tökéletes lehetőséget biztosít webshopunk forgalmának jelentős fellendítésére. Gondoljunk csak bele: a márkanevünk összeforrhat az adott terméktípussal, amivel akár piacvezetők is lehetünk.
Kérjünk segítséget profiktól!
Ha semmit nem szeretnénk a véletlenre bízni, forduljunk bizalommal piackutató és marketing szakemberekhez. Segítségükkel tűpontos képet kaphatunk a piacról és a termékek iránti keresletről, így könnyen meghozhatjuk a döntést, hogy mivel is lenne kifizetődő bővíteni a kínálatunkat. A megfelelő termékek kiválasztása után már könnyedén kiszámolhatjuk a számunkra kedvező árrést, csomag díjkalkulátorral pedig a várható szállítási költséget is.
Ha webshopunk termékkínálatát tervezzük bővíteni, fókuszáljunk a lehető legprecízebb piackutatásra. Szerezzünk be minél több forrásból számokat és adatokat a manapság keresett termékekkel kapcsolatban, és végezzünk kutatómunkát a konkurencia háza táján is. Vegyük számításba a saját áruk gyártását is, ha valóban ki szeretnénk aknázni a webshopunkban rejlő üzleti lehetőségeket!