Ha irodai környezetben dolgozol és van céges mobileszközöd, akkor szinte biztos, hogy azon is jelen van egyfajta MDM szolgáltatás. Az MDM magyarul egy vállalat mobiltelefon flottájának a mobileszközein lévő adatok és alkalmazások összességét, valamint azok kezelését jelenti. Azokat a mobileszközöket, amelyeket egy vállalat munkavállalói kapnak céges felhasználásra, megfelelő védelemmel kell ellátni és bizonyos szintig korlátozni szükséges. Erre szolgál a Mobile Device Management. Lássuk, milyen funkciói és előnyei vannak egy MDM szolgáltatásnak!

Hogy működik az MDM?

A céges mobiltelefonok telepítése és a rajta lévő alkalmazások kezelése távolról, IT szakemberek által történik. Ezek a szakember tudják korlátozni az eszközön látogatható weboldalakat és letölthető alkalmazásokat is. Ennek a célja, hogy a mobilokat használó munkavállalók ne kattinthassanak olyan linkekere, amelyek esetleg vírust hordoznak.

Bármire is van szükség – frissítés, zárolás, zárolás feloldása – az MDM szolgáltató mindent el tud végezni távolról, anélkül, hogy az eszközre szüksége lenne.

Milyen funkciókat lát el?

A távolról történő menedzselés mellett az MDM feladata például az is, hogy az eszközre biztonságos módon céges levelezést telepítsen. Ezen kívül a céges munkafolyamatokhoz szükséges és a vállalatra veszélyt nem jelentő, magánfelhasználású alkalmazások letöltésének biztosítása és azok frissítése is az MDM feladata. Természetesen a mobiltelefonok esetében is nagyon fontos a megfelelő vírus- és malware védelem.

A Mobile Device Management fontossága

Az MDM szolgáltatás egyik alapvető feladata, hogy megvédje a cég és a munkavállalók adatait. Mobileszközeinket ma már mindenhova magunkkal visszük, legyenek azok privát vagy vállalati eszközök. Ezzel azonban nő az eszközök és ezáltal az azokon tárolt adatok ellopásának a kockázata is. Ezért fontos, hogy mindez megfelelő szaktudással rendelkező informatikusok, például az IamIT szakembereinek a kezében legyen.

A védelem mellett a hibaelhárítás is fontos eleme ennek a szolgáltatásnak. Bármely cég hátrányba kerülhet a piacon, ha a technikában kiesés történik. Nem is feltétlenül kell a teljes hálózatot érintő hiba. Elég, ha valaki többször elírja a jelszót és a telefon vagy alkalmazás kizárja. Ilyen esetben is az MDM szolgáltató segíthet.

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Tradicionális stílus otthonába: A Chesterfield