Ha irodai környezetben dolgozol és van céges mobileszközöd, akkor szinte biztos, hogy azon is jelen van egyfajta MDM szolgáltatás. Az MDM magyarul egy vállalat mobiltelefon flottájának a mobileszközein lévő adatok és alkalmazások összességét, valamint azok kezelését jelenti. Azokat a mobileszközöket, amelyeket egy vállalat munkavállalói kapnak céges felhasználásra, megfelelő védelemmel kell ellátni és bizonyos szintig korlátozni szükséges. Erre szolgál a Mobile Device Management. Lássuk, milyen funkciói és előnyei vannak egy MDM szolgáltatásnak!

Hogy működik az MDM?

A céges mobiltelefonok telepítése és a rajta lévő alkalmazások kezelése távolról, IT szakemberek által történik. Ezek a szakember tudják korlátozni az eszközön látogatható weboldalakat és letölthető alkalmazásokat is. Ennek a célja, hogy a mobilokat használó munkavállalók ne kattinthassanak olyan linkekere, amelyek esetleg vírust hordoznak.

Bármire is van szükség – frissítés, zárolás, zárolás feloldása – az MDM szolgáltató mindent el tud végezni távolról, anélkül, hogy az eszközre szüksége lenne.

Milyen funkciókat lát el?

A távolról történő menedzselés mellett az MDM feladata például az is, hogy az eszközre biztonságos módon céges levelezést telepítsen. Ezen kívül a céges munkafolyamatokhoz szükséges és a vállalatra veszélyt nem jelentő, magánfelhasználású alkalmazások letöltésének biztosítása és azok frissítése is az MDM feladata. Természetesen a mobiltelefonok esetében is nagyon fontos a megfelelő vírus- és malware védelem.

A Mobile Device Management fontossága

Az MDM szolgáltatás egyik alapvető feladata, hogy megvédje a cég és a munkavállalók adatait. Mobileszközeinket ma már mindenhova magunkkal visszük, legyenek azok privát vagy vállalati eszközök. Ezzel azonban nő az eszközök és ezáltal az azokon tárolt adatok ellopásának a kockázata is. Ezért fontos, hogy mindez megfelelő szaktudással rendelkező informatikusok, például az IamIT szakembereinek a kezében legyen.

A védelem mellett a hibaelhárítás is fontos eleme ennek a szolgáltatásnak. Bármely cég hátrányba kerülhet a piacon, ha a technikában kiesés történik. Nem is feltétlenül kell a teljes hálózatot érintő hiba. Elég, ha valaki többször elírja a jelszót és a telefon vagy alkalmazás kizárja. Ilyen esetben is az MDM szolgáltató segíthet.

(Szponzorált tartalom)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

További cikkeink a témában
A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés