Ahogyan a mesterséges intelligencia egyre inkább életünk részévé válik, kétségtelen, hogy megfogalmazódnak bennünk etikai aggályok a használata kapcsán. Éppen ezért született meg az AI törvény, amely egy komplex szabályozási keretként segít abban, hogy valóban felelősen, megbízhatóan lehessen kiaknázni az előnyeit.

Miért érdemes ismerni az EU-s AI törvényt? Hogyan kapcsolódik például a CHEQ vállalati szoftverhez? Mivel tartalmaz MI által támogatott funkciókat, így egyértelműen beszélnünk kell róla, a jó hír viszont, hogy a használata nem esik az elfogadhatatlan kockázatok közé, ugyanis támogatja a biztonságos, hatékonyabb, eredményesebb humán munkavégzést.

 

Ismerjük meg az AI kockázati szintjeit!

 

Az EU-s AI törvény szabályokat és követelményeket fogalmaz meg annak kapcsán, hogyan fejleszthetők és telepíthetők az AI-rendszerek, melyek eszerint négy kockázati szint alapján csoportosíthatók: elfogadhatatlan, magas, korlátozott és minimális kockázat.

 

Persze joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy mi tartozik az elfogadhatatlan kategóriába, és mi lesz ezeknek a sorsa? Ami veszélyezteti az emberek biztonságát, megélhetését, jogait, az mind ezen csoportba sorolandó. Gondolunk például a veszélyes viselkedésre biztató játékokra, a kormányok általi társadalmi pontozásra. Azok a rendszerek, amelyek elfogadhatatlan kockázatot jelentenek, betiltásra kerülnek.

 

Hogyan teszi lehetővé a CHEQ a biztonságos használatot?

 

A vállalati szoftver alkalmazásának legfőbb célja, hogy eredményesebbé, hatékonyabbá és biztonságosabbá váljon az emberi munkavégzés, és ezt funkciói révén teszi lehetővé. Például általa gyorsan bejelenthetők a vészhelyzetek, így az adott cég mielőbb cselekedhet ennek elhárítása érdekében. Mivel a CHEQ telefonon is használható, így lényegében mindig ott a lehetőség a dolgozók számára.

 

Milyen előnyöket kínál még?

 

Tehermentesíthető a HR osztály, hiszen a chatbot képes válaszolni a gyakran ismételt kérdésekre, méghozzá egy vállalatspecifikus adatbázis alapján. Személyre szabhatók az üzenetek, ugyanakkor automatizálhatók is. A rendszerbe integrált fordító segítségével pedig egy gombnyomással akár több nyelvre is lefordíthatók az üzenetek. Így máris kiküszöbölhetők a nyelvi akadályok, a félreértések, a téves információk, ugyanakkor tolmácsra se kell várni.

 

Szintén hatalmas előny a valós időben történő adatelemzés, a szoftver ugyanis módot kínál arra is, hogy nyomon követhessük, hogy adott üzenetet hány dolgozó olvasott el, illetve mikor nézték azt meg.

 

Eredményesebb munkavégzés 

 

Az AI támogatott belső kommunikációs platform olyan funkciókat kínál számunkra, amelyek segítik a hatékonyabb, produktívabb munkavégzést. Ilyen többek között a digitális aláírás lehetősége, a komplex vállalati tudásbázis, a dolgozói felmérések, tesztek, az események lebonyolítását, szervezését támogató funkciók. Láthatjuk, hogy számos előnyt tartogat, ugyanakkor a használata biztonságos.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés