A keresőmotorok terén való harc ma napjaink egyik legnagyobb online marketinges vívmánya. Sok vállalkozás szeretne a Google első helyeire kerülne bizonyos kulcsszavakra. A digitalizálódó világban és a webáruházak korában ez nem is meglepő. A vásárlások nagy része ugyanis internetes kereséssel, szándékkal kezdődik.
A magyar tulajdonú RackForest csapata közel 10 éves piaci működése során több, mint tízezer elégedett ügyféllel – köztük webshopokkal és online szolgáltatókkal – dolgozott már együtt. Profiljuk a szerver bérlés, rendszer üzemeltetés, VPS, tárhely és domain készítés – a jó minőségű weboldal mögötti teljes körű infrastruktúra biztosítása.
A keresőoptimalizálás jelentése
A keresőoptimalizálás, rövidebb nevén SEO (Search Engine Optimization) a keresőmotorokban való organikus megjelenésekre koncentrál. Van egy klasszikus mondás, miszerint, ha el akar valaki rejteni egy hullát, tegye a Google második oldalára. A keresések ugyanis az első oldalra, a legjobb találatokra összpontosulnak.
Osztott tárhellyel hátrébb a Google-ben? Egy érdekes kísérlet konklúziói
Nem vita, ha keresőmotorokról beszélünk, akkor ma a Google a top. Igaz, a mesterséges intelligencia előretörésével egyre inkább felkapaszkodik a Microsoft Bing is, valamint azt is tudjuk, vannak országok (pl. Kína, Oroszország), ahol más keresők számítanak népszerűnek. A világ többi táján azonban még mindig a Google az úr.
Történt is egy érdekes kísérlet, ami választ adott arra, vajon hátrasorol-e a Google egy oldalt, amelyik osztott tárhelyről megy. Igaz, a konklúzió végül vitatott lett, ami köszönhető is a kereső algoritmusainak szinte teljes kiszámíthatatlanságának. Ami biztosnak tűnik, hogy egy minőségi, hiteles weboldal alapvetően mindig jobban teljesít – például ugyanarra a kulcsszóra.
Hogy kerülhetünk minél előrébb a Google-ben?
A SEO három fő területből tevődik össze: a technikai SEO, a tartalmi SEO és az off-page SEO egyaránt meghatározzák, milyen minősítést kap egy weboldal. Így tehát fontos, hogy mennyire rendszerezettek, frissek és hasznosak rajta a tartalmak, illetve honnan és milyen hiteles linkek mutatnak rá.
Amire biztosan szükség van, az a kulcsszavak meghatározása, a friss és egyedi tartalom, a keresési szándékra való releváns válaszadás, a nemcsak a felhasználók, hanem az algoritmusok számára is rendszerezett struktúra, betöltési sebesség és hiteles linkek.
A RackForest csapata nemrég indította el a Prémium Tárhely szolgáltatását, ami tartalmazza a dedikált IP-címet, és egy szerveren legalább 12 ügyfél dolgozhat rajta. Arra egyelőre nincs bizonyíték, hogy ez miképpen hat a Google pozícióra, arra viszont igen, hogy a jól működő, gyors betöltési sebességgel rendelkező oldal előrerepíthet minket a találati listán.
(Szponzorált tartalom)