Az ügyfélkapu rendkívül hasznos magánszemélyek és vállalkozók számára egyaránt. Cikkünkben bemutatjuk az előnyeit.

Az ügyfélkapu egy elektronikus ügyfélbeléptető és -azonosító rendszer, amelynek köszönhetően biztonságosan lehet kapcsolatba lépni azokkal a hivatalokkal és közintézményekkel, amelyek elektronikus ügyintézést és szolgáltatást biztosítanak. További hasznos információ található erről a Billingo oldalán.

 

Egyszerűen és gyorsan lehet elintézni a hivatali ügyeket az ügyfélkapuval

 

Az ügyfélkapu használatához feltétlenül szükség van regisztrációra. Ennek a lehetőségnek köszönhetően egyszerűen és gyorsan lehet elintézni a hivatali ügyeket vállalkozóként és magánszemélyként egyaránt.

 

Magánszemélyként az ügyfélkapun keresztül is intézhető a személyi jövedelemadó benyújtása, kérhető anyakönyvi kivonat, igényelhető erkölcsi bizonyítvány, intézhető a felsőoktatási felvételi jelentkezés, illetve a TAJ nyilvántartással összefüggő szolgáltatásokra is nyújt lehetőséget ez a felület. Mindemellett lekérhető tulajdoni lap és benyújtható fogyasztóvédelmi beadvány. Az ügyfélkapunak köszönhetően nem kell többé sorban állni a hivatalokban.

 

Az online számlázó programok használatakor jól jön az ügyfélkapu

 

Vállalkozóként kötelező az ügyfélkapu használata, még egyéni vállalkozóként is, ugyanis elektronikus kapcsolattartásra kötelezett. Az ügyfélkapun keresztül például benyújtható az adó- és járulékbevallás, kérhető adóigazolás, elérhető az eBEV-szolgáltatás, illetve intézhető minden, vállalkozással kapcsolatos ügy.

 

Az online számlázó programok használatakor is jól jöhet az ügyfélkapu, hiszen a program használatát mindig be kell jelenteni a NAV felé. Erre a bejelentésre akkor is szükség van, ha számlázóváltásra kerül sor, hiszen jelenteni kell a korábbi program használatának befejezését. Erre 30 nap áll rendelkezésre. A számlázó program adóhatóság felé történő bejelentése az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programon keresztül történik. A kész nyomtatvány az ügyfélkapun keresztül jut el a NAV-hoz.

 

Hogyan lehet létrehozni ügyfélkaput? Kik jogosultak a regisztrációra?

 

A regisztrációra csak azok a természetes személyek jogosultak, akik szerepelnek a személyi adat és lakcímnyilvántartásban vagy az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában, esetleg a központi idegenrendészeti nyilvántartásban.

 

A regisztráció kezdeményezhető személyesen és online egyaránt. Személyesen például a kormányhivatalokban, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, a külképviseleteken és egyes postai ügyfélszolgálatokon. Elektronikus úton csak azok kezdeményezhetik a regisztrációt, akik rendelkeznek 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal. Az ügyfélkapu létrehozása ingyenes.

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Mi a teendő a kormánymű olajfolyása esetén?