Az Eurocontrol statisztikái szerint a légi járatok számának csökkenésével szinte megegyezően mérséklődött az európai légtérben a légi járatok szén-dioxid-kibocsátása 2020-ban, de az egyes országokban nagyok a különbségek.

Közölték: a légiforgalom szén-dioxid-kibocsátása tavaly Európában 56,9 százalékkal csökkent a 2019-es szinthez képest, a járatok száma pedig 54,5 százalékkal mérséklődött. A szervezet ugyanakkor megjegyzi, hogy jelentős eltérések voltak az országonkénti kibocsátás-csökkenésben, úgy, hogy a repülés összes szén-dioxid-kibocsátását az indulási országhoz számítják.

A legtöbb ország az 50–70 százalékos kibocsátás-csökkenési tartományba esett, az eltéréseket a flotta felépítésével, a repülőgépek korával, a repülési távolsággal, illetve a koronavírus-járvány általi járatcsökkenéssel magyarázza az Eurocontrol.

Az egyes országokat tekintve az áruszállítás erősödése miatt a legalacsonyabb mértékben, 13 százalékkal Luxemburgban csökkent a kibocsátás, ezt követte Belgium, mintegy 30 százalékkal, miután a Belgiumból induló teherjáratok aránya 11 százalékról 25 százalékra nőtt.

A legnagyobb – 70 százalékos vagy annál nagyobb – szén-dioxid-kibocsátási csökkenés Horvátországban, Csehországban, Izlandon, Montenegróban, Szlovákiában és Szlovéniában volt; Magyarországon 62 százalékot ért el.

A pandémiát megelőzően, 2019-ben az Eurocontrol által követett járatok mintegy 85 százaléka kereskedelmi utasszállító volt, a maradékot az áruszállítás, az üzleti repülés és a menetrend nélküli járatok tették ki. A szervezet szén-dioxid-kibocsátási adatai nem terjednek ki Ukrajnára, Oroszországra és Fehéroroszországra, utóbbi kettő nem tagja az Eurocontrolnak.

Ez is érdekelhet:

Elon Musk 100 millió dollárt ajánlott a legjobb szén-dioxid-kivonó eljárásért

Zavarja, hogy nincs megfelelő megoldás erre a problémára.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Összedőlt egy 2,5 kilométeres baltimore-i híd, miután nekiment egy konténerszállító hajó

A középkategória csúcsa – kipróbáltuk a Redmi Note 13 Pro+ 5G-t

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés