Aranydiplomás pilóták kalandjai a Tokaj-hegyaljai szőlőhegyek, az afrikai csatornák felett és a nagy utasszállító gépek fedélzetén.
Három pilóta, három különleges életút. A közös bennük, hogy mindhárman annak az osztálynak a hallgatói voltak, amely elsőként végzett az akkor újonnan létrejött nyíregyházi főiskolán. Pokoraczki András közel 29 ezer felszállást teljesített, 39 típuson repült pályája során, Pusztai László 38 600 felszállással és több mint 13 ezer repült órával büszkélkedhet, Darida Tamás pedig 43 évet töltött a felhők felett, ebből 34-et parancsnok pilótaként. Ők a főszereplői a Légiközlekedési Kulturális Központ videójának, amely abból az apropóból készült, hogy egykori évfolyamtársaikkal együtt könyvet írtak kalandos életükről, és arról az időszakról, amikor a hazai pilótaképzés új korszakba lépett a hatvanas évek végén. Sok pilótára volt szükség akkoriban, az agrártárcán, a nyíregyházi mezőgazdasági technikumon és az első osztály lelkes hallgatóin múlt a siker.
Milyen pálya várt akkoriban az új intézményben végzett fiatalokra? Milyen lehetőségeket kínált számukra a mezőgazdaság és később a Malév? Miért az agrártárca finanszírozta sokáig a közforgalmi pilóták oktatását? Hogyan dolgoztak a mezőgazdasági pilóták a hatalmas termőterületek felett? Hogyan dőlt el, hogy idővel ki, milyen típust fog repülni?
Aranydiplomás pilóták kalandjai a Tokaj-hegyaljai szőlőhegyek, az afrikai csatornák felett és a nagy utasszállító gépek fedélzetén. Ritkán látható felvételek, és egy könyv, amely bemutatja, hogyan lett Nyíregyháza a hazai pilótaképzés fellegvára.
(Címlapkép: Fortepan/Chuckyeager tumblr. Egy Li–2-es Malév-gép a ferihegyi repülőtéren)
Ez is érdekelhet: