Két ikonikus terminál, egyedi építészeti megoldások, addig soha nem látott újítások.

Hogyan született a TWA ufószerű épülete a New York-i reptéren, és milyen szerepet játszott a jetkorszak hajnalán? Izgalmas terek, művészi csarnokok, sejtelmes várótermek, hatalmas üvegfelületek. Kényelem, luxus, elegancia.

Egy ötven méter magas henger, amelynek peremén utak kanyarognak, odabent pedig futurisztikus mozgójárdák kötik össze az egyes szinteket. Hogyan jött létre Párizs új repülőtere, a CDG a hetvenes évek elején? Mi mindent rejtett a furcsa terminál? És milyen megoldással próbálták elfújni a ködöt a pályákról?

Irány New York és Párizs! Milyen funkciót töltenek be napjainkban a hatvanas, hetvenes évek legkülönlegesebb termináljai? Erről is mesél Somogyi-Tóth Gábor reptértervező, a Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójában.

Ez is érdekelhet:

A ferihegyi reptér, ahogy utasként nem láthatod

Nappali és éjszakai szolgálatokon a Budapest Airport repülésüzem-vezetői.

(Nyitókép: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

További cikkeink a témában
„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Hirdetés