Nappali és éjszakai szolgálatokon a Budapest Airport repülésüzem-vezetői.

Nagyjából százhúsz felszállás, és ugyanennyi leszállás – ez a mérlege egy-egy forgalmas napnak a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ahol a pandémia előtti időszakban évente több mint 120 ezer gépmozgás történt. Ennek biztonságos lebonyolításában – a légiforgalmi irányítók mellett – nagy szerepük van az ügyeletes repülésüzem-vezetőknek. Hatalmas területért felelnek, egy terepjáró az irodájuk, futópályát, fénytechnikát ellenőriznek, szervezik a hóeltakarítást, ha kell, döntenek és intézkednek.

Hogyan dolgozik a DAM-szolgálat? Milyen helyzeteket kell megoldaniuk nap mint nap? Tizenkét óra a futópályákon, gurulóutakon, nagy gépek közelében. Ütemezett karbantartás, pályanyitás, Boeing 747 Jumbo-kísérés, és számtalan váratlan helyzet szélvihar idején. A Légiközlekedési Kulturális Központ videójában nappali és éjszakai szolgálatokra is elkísérték a Budapest Airport repülésüzem-vezetőit.

Ez is érdekelhet:

Extrém repterek: fel-és leszállás a belvárosban

Repülőterek általában a városon kívül vannak. Általában.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés