A híd, amely nemcsak földrajzilag magyar, hanem sztorijában is – a soha el nem készülő M0-s autóút dunai átkelője, amelynek budai oldalán nincs is M0-s, vállalkozások dőltek be miatta, névadó pályázatot írtak ki rá, ami nemzetközi hírt hozott neki, nem a végső nevét –, és amelyről egy remek magyar fotós készített különleges képeket.
Gábor Zoltántól e-mailt kapni ünnep. Ha ugyanis ír, akkor képeket is csatol, méghozzá a saját fotóit, ami egy hozzá hasonló kaliberű fotóstól igazi ajándék. Ezúttal az elmúlt napok ködös időjárását használta ki, és velünk ellentétben nem fűtött szobában várta, amíg kicsit barátságosabb lesz a helyzet, hanem munkába indult, ezúttal a Megyeri hídhoz.
„A sorozatot sok év készülés, illetve temérdek sikertelen próbálkozás és csalódás előzte meg, hiszen
pont olyan ködtakarót kifogni nagyon nehéz, amelyből a híd pillérei kilátszanak, és még a napkelte-naplemente fényei is kifejtik áldásos hatásukat (továbbá a fotós pont ráér)”
– írta. Nagyon örülünk, hogy pont kifogta, és meg is osztotta velünk a drónfotóit.
Gábor Zoltán munkáit Instagramon és Facebookon is lehet és érdemes követni.
A Megyeri híd az M0-s autóút 2-es és 11-es főút közti szakaszának része, Újpestet köti össze Budakalásszal. Összesen 1861 méter hosszúságú
A híd valójában öt híd, még pontosabban kilenc hídszerkeze együttese, a legnevezetesebb közülük a Nagy-Duna-ág felett átívelő 591 m hosszú hídszerkezet, amely az ország első igazi ferdekábeles hídja
Irányonként két-két forgalmi sávot és egy vészsávot festettek fel az útpályára, később, ha szükséges, a vészsáv is forgalmi sávvá alakítható. A déli oldalán gyalogút, az északin kerékpárút van, utóbbi közvetlenül kapcsolódik a nemzetközi EuroVelo 6: Atlantic – Black Sea kerékpárútvonalhoz
Bár a híd áthalad a Szentendrei-szigeten fekvő Szigetmonostor területén, környezetvédelmi okokból nincs lehajtó a szigetre, a környező terület ugyanis Budapest fő ivóvíztermelő bázisa, és az esetleges szigeti forgalom súlyosan veszélyeztetné az egészséges víz termelését, valamint a szigeten élő különleges növényfajokat
1993-ban kezdték tervezni, az építkezés 2006-ban indult az előkészítő munkálatokkal, egy árvízhullám miatt azonban e munkák jelentős része kárba veszett. Az építési forgalmat a szigetre ideiglenesen egy bárkahíd biztosította, amely a Szentendrei-Duna-ágat keresztezte; a Nagy-Duna-ágon való közlekedést motorcsónakokkal oldották meg
A Nagy-Duna-híd próbaterhelése 2008. augusztus 22–24. éjjelein zajlott, amikor összesen negyvenkét, egyenként kb. 43 tonna össztömegű, homokkal megrakott teherautót engedtek a hídra
2008. szeptember 13-án nyílt napot tartottak a hídon, mely az avatóünnepségnek tekinthető, a hivatalos átadás dátuma 2008. szeptember 30.
A hídépítés egyik alvállalkozója, a Ganz Híd-, Daru-, Acélszerkezetgyártó Zrt. nem fizette ki saját alvállalkozóit, és milliárdos adósságot felhalmozva ment tönkre. Volt olyan alvállalkozó is, ki a magánvagyonával fizetett a behajthatatlan kintlévőségért. Az ügyben csődbűntett gyanújával indult nyomozás, a megkárosított alvállalkozók a felszámolás során csak a pénzük töredékéhez jutottak hozzá
A híd nevéről a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kétfordulós internetes szavazást rendezett. Ennek nyomán jelent meg egyes hírportálokon a Chuck Norris híd elnevezés, mint a szavazás egyik esélyese. Az internetes demokrácia árnyoldalait bemutató helyzetről hírt kapott Stephen Colbert amerikai komikus is, aki ezután műsorában propagálta az építkezést, de az állam képviselői közölték, hogy a törvény értelmében hidat csak magyar állampolgárságú és halott személyről lehet elnevezni. A szavazás első három helyezettje Stephen Colbert, Jon Stewart és Zrínyi Miklós lett, a híd pedig Megyeri híd
A híd teljes építési költsége akkori áron 63 milliárd forint volt
(Az információ forrása: Wikipedia)
Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.
Hírlevél feliratkozás
Támogatott és ajánlott tartalmaink