A mesterséges intelligencia (MI) aktuális kérdéseiről és hazai oktatástechnológiai újításokról tájékozódhattak a pedagógusok, oktatási szakemberek és érdeklődők a második alkalommal megrendezett EdTech Summit Hungary – Magyar Oktatástechnológiai Konferencián és Kiállításon szombaton, Budapesten.
Az ingyenes konferencia fő célja volt, hogy az oktatástechnológia, a digitális oktatás hazai és nemzetközi szakértői és kutatói értékes gondolatokat osszanak meg a mesterséges intelligencia alkalmazásainak lehetőségeiről az oktatásban. A konferencián szó esett arról, hogy három aspektusból közelíthető meg a mesterséges intelligencia témaköre:
- egyfelől mit gondolnak az MI-ről a leendő egyetemisták,
- valamint általában mit gondolnak az emberek ennek használatáról,
- és mindez a felsőoktatás világát stratégiai vízió szinten hogyan változtatja meg.
Az idei Educatio kiállításon végzett felmérés eredményei szerint a leendő egyetemisták közül szinte mindenki használja általában és a tanuláshoz is ezt a technológiát.
A válaszadók háromnegyede szerint a mesterséges intelligencia segíti a számonkérés kijátszását, 56 százalékuk mondta azt, hogy ösztönzi a kreativítást, a megkérdezettek másik fele szerint viszont beszűkít és korlátoz az MI.
A konferencia egyik fő üzenete az volt, hogy az oktatás szempontjából az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni szükséges annak érdekében, hogy azt hasznosan integrálhassák az oktatásba, a munkahelyi tevékenységekbe és a mindennapokba egyaránt.
A programban helyet kapott az MI és a digitális gyermekvédelem kapcsolata, a konferenciát kísérő kiállítás keretében pedig oktatástechnológiával foglalkozó cégek mutatták be termékeiket, megismertetve gyakorlati felhasználásukat is.
Ezek is érdekelhetnek:
(Forrás: MTI)