Az új dimenziót nyitó televíziós készülékek piacán dél-koreai és japán gyártók tarolnak.
A DisplaySearch piackutató cég legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy az elmúlt esztendőben mintegy 72 százalékkal több háromdimenziós képmegjelenítésre alkalmas televíziót adtak el világszerte, mint az előző évben. A felmérések azt mutatják, hogy 2012-ben körülbelül 41,45 millió 3D-tévé talált gazdára, ami jelentős növekedést jelent a 2011-ben regisztrált 24,14 milliós, illetve a még 2010-ben feljegyzett mindössze 2,26 milliós mennyiséghez képest.
A DisplaySearch adatai szerint a flat-panel készülékek piacán a 3D modellek részesedése egy év alatt közel a duplájára nőtt, 11 százalékról 19 százalékra ugrott fel. A 3D-tévé szektort változatlanul a dél-koreai Samsung uralja, mely gyártó 2012-ben a képzeletbeli piaci torta mintegy 27 százalékát tudhatta magáénak. Ez mindenképpen komoly fegyvertény, megjegyzendő azonban, hogy a 2011-es 31 százalékhoz, illetve a 2010-es 37 százalékhoz képest piacvesztést jelent.
Dinamikusan növekszik viszont 3D-fronton az ugyancsak dél-koreai LG, mely a 2010-ben elért 6 százalékos piacrészét 2011-ben 14 százalékra, 2012-ben pedig 18 százalékra tudta növelni. A gyártó aktuális csúcsmodelljéről nemrégiben mi is részletet tesztet közöltünk. A 3D-televíziós szektor bronzérmes versenyzője a japán Sony a maga 7 százalékos részesedésével.