Nem gondoltuk volna, hogy ötezer évvel a feltalálása után a kerék mégegyszer forradalmasítani fogja a közlekedést, pedig az Airwheel feltalálói éppen erre hajtanak.

Nem tudjuk, pontosan mióta létezik a motorizált egykerekűeket gyártó cég, a termékpalettájukból kiindulva nem ma kezdték az ipart, de hozzánk csak most jutott el a híre a forradalmi eszköznek, ami legfeljebb 18 km/h-s sebességgel tudja szállítani az utasokat. Ez, meg a 23 kilométeres hatótávolsága arra éppen alkalmassá tenné a motorkereket, hogy ezzel közlekedjünk munkába vagy a piacra, de az a helyzet, hogy Budapesten mi egyelőre nem nagyon látjuk, hogy terjedne, és legjobb tudomásunk szerint egyelőre a tokiói meg a szöuli utcaképet sem az egykerekű járgányok határozzák meg leginkább.

A viszonylagos népszerűtlenség oka talán az lehet, hogy a legolcsóbb Airwheel is kábé 190 ezer forintba kerül, a legdrágább pedig ennek majdnem a duplája. Az árkülönbséget egyébként elég nehéz megérteni, hiszen a tíz különböző modell gyakorlatilag csak méretben és az akksi kapacitásában különböznek egymástól. Mondjuk a legnagyobb baj nem is ez vele, hanem, hogy annyira hülyén néz ki, mint a Segway négyzetre emelve.

Az biztos, hogy így is előbb szánnánk rá magunkat, mint a Hyundai Pikachujára, de amíg egy fullextrás robogó árát kell letenni érte az asztalra, addig olyan túl nagy jövőt mi nem jósolnánk neki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában