A Mrija születésének története.

A nyolcvanas években a Szovjetunió épp a hátrányát akarta behozni az Egyesült Államokkal szemben az űrversenyben. Hozzálátott a saját űrsiklója, a Buran kifejlesztéséhez – ebben a történetben kapott főszerepet az An–225-ös, amelyet eredetileg a szovjet űrprogram szolgálatába akartak állítani, hogy nagyméretű alkatrészeket, berendezéseket, és természetesen a Burant, valamint a hordozórakéta elemeit szállítsa a többi között Bajkonurba.

Az óriás tervezése 1985-ben kezdődött. A fejlesztési időszak rendkívül rövid volt, kevesebb mint négy évet vett igénybe. A Mrija 1988 novemberében emelkedett először a magasba. A fejlesztést és az építést jelentősen gyorsította, hogy a tervezők az An–124-esből, a Ruszlánból indultak ki, annak számos elemét, rendszerét, alkatrészét egy az egyben felhasználták a 225-ösön.

A Mrija másfél éves karbantartás és modernizálás után a napokban állt újra szolgálatba. De mekkora valójában? Mekkora terhet képes a levegőbe emelni, és milyen messzire képes repülni? Hogyan került ki a szovjet űrprogramból, és hogyan lett belőle kereskedelmi repülőgép? Elkészülhet-e valaha a nyolcvanas években félbehagyott második példány, és a mi a helyzet a típus Kínában tervezett sorozatgyártásával? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójából kiderül.

Frissítés, 2022. február 27.:

Ukrajnában találat érte a világ legnagyobb repülőgépét

Az An–225 Mrija, a világ legnagyobb repülőgépe Kijev melletti hangárjában parkolva kapott találatot.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés