Az Apple elismerte a hibát.
Októbertől elérhető a macOS legújabb verziója, a Monterey, ami nem várt meglepetést tartogatott néhány felhasználó számára, egészen pontosan a 2018-2020 közt megjelent Macek tulajdonosainak, merthogy ezek a gépek a telepítést követően nem kapcsoltak vissza, és csak szervizben lehetett újra életet lehelni beléjük.
Az Apple mostanra nemcsak elismerte ezt a kapitális hibát, amit egyébként az ominózus időszakban megjelent gépek T2 chip vezérlőszoftvere okozott, de már javította is, vagyis már a firmware frissített verziója bekerült a meglévő macOS frissítésekbe, így már nem okoz bajt.
A probléma ezeknél a gépeknél jelent meg:
- iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020)
- iMac Pro
- Mac Pro (2019)
- Mac Pro (Rack, 2019)
- Mac mini (2018)
- MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020)
- MacBook Air (Retina, 13-inch, 2019)
- MacBook Air (Retina, 13-inch, 2018)
- MacBook Pro (13-inch, 2020, Two Thunderbolt 3 ports)
- MacBook Pro (13-inch, 2020, Four Thunderbolt 3 ports)
- MacBook Pro (16-inch, 2019)
- MacBook Pro (13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports)
- MacBook Pro (15-inch, 2019)
- MacBook Pro (13-inch, 2019, Four Thunderbolt 3 ports)
- MacBook Pro (15-inch, 2018)
- MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 ports)
Emellett a cég jelezte, a hivatalos szervizben ingyen javítják a pórul járt felhasználók gépét, illetve megtérítik a javítás költségét azoknak, akik a felmerült probléma miatt már megjavíttatták
– ez a nem garanciális gépek esetén olyan 500 dollárt, azaz 156 ezer forint körüli összeget jelent.
Ha már Monterey:
Ez is érdekelhet:
(Forrás: 9to5mac.com, fotó: Getty Images)