Egy kutatás szerint empatizálhatunk a magányos banánokkal, így pedig nagyobb eséllyel vásárolhatunk ezekből a déli gyümölcsökből.

A Bathi Egyetem, az RWTH Aachen és a Goethe Egyetem Frankfurt kutatói egy német szupermarketlánc üzleteiben táblákat helyeztek el ki az árva banánok elé. A táblán egy ráncos banán volt látható, alatta pedig egy üzenet:

„szomorú szinglik vagyunk, és szeretnénk, ha minket is megvásárolnának.”

Mint kiderült, 58 százalékkal több banánt vittek el abból a kosárból, amin egy ilyen üzenet állt, mint azon, amin egy hagyományos szöveg szerepelt.

Képünk illusztráció
Ez a jelenség valószínűleg abból ered, hogy az emberek úgy érzik, hogy az egyedülálló banánok magányosak vagy elhagyottak, ami empátiát vagy bűntudatot vált ki bennük.

Az a gondolat, hogy egyetlen banán nem annyira vonzó, mint egy egész fürt, befolyásolhatja a vásárlókat, hogy megvegyék, hogy ne hagyják magára. Ez a hatás a viselkedési közgazdaságtan szélesebb területéhez tartozik, ahol az érzelmek és pszichológiai tényezők gyakran jelentős szerepet játszanak a vásárlási döntésekben.

Ez is érdekelhet:

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Néha a legegyszerűbb kérdések vezetnek a legérdekesebb válaszokhoz, de vajon te mennyire vagy képben?

(Forrás: The Guardian, Telex)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

További cikkeink a témában
Hirdetés