A Vought F4U Corsairnek kétségkívül volt néhány trükk a tarsolyában, mégis megbukott. Aztán mégsem.
A Chance Vougt által gyártott repülőgép ugyanis felhajtható szárnyakkal rendelkezett, aminek eléggé praktikus okai voltak. A repülőgépet ugyanis kifejezetten repülőgép-hordozókhoz tervezték, ahol az okos helykihasználás különösen fontos. Na mindjárt folytatjuk a sztorit, de előbb megmutatjuk, hogyan hajtja le a szárnyait a Flying Heritage & Combat Armor Museum tökéletes állapotban fennmaradt Corsaire.
View this post on Instagram
Szóval a vadászbombázó, ami a koreai háborúnak is az ikonikus gépe lett, furcsa módon szárazföldön érte el a legnagyobb sikereit: a leszállási nehézségei miatt a repülőgép-hordozókról többnyire kiszorította Grumman F6F, szárazföldről viszont annyira hatékony volt, hogy a 2. világháborúban 11:1-es ölési arányt (kill ratio) ért el, ami azt jelenti, hogy a Corsair 11 ellenséges gépet lőtt le, miközben az ellenségnek (ez többnyire Japán) egyet sikerült leszednie.
Jelenleg amúgy összesen 45 Corsairt tartanak számon az USA-ban, vagyis a videón látható repülő majdnem olyan különleges, mint mondjuk egy Ferrari 250 GTO.