A Meta változtatása sokakat érzékenyen érinthet.
A Meta december közepe óta több országban fokozatosan vezet be egy egyelőre kísérleti változtatást, ami alapjaiban formálhatja át a tartalomfogyasztási szokásainkat a Faceboon:
Azoknál a felhasználóknál, akik nem fizetnek elő a Meta Verified szolgáltatásra mindössze havi két olyan bejegyzés jelenhet meg, ami kattintható külső linket tartalmaz.
A változás elsősorban az nyilvános és üzleti Facebook-oldalakra, valamint a professzionális módra állított privát profilokra vonatkozik – vagyis a te klasszikus Fb-profilodra nem.
Nem esnek korlátozás alá a saját bejegyzések alatt a kommentben megosztott hivatkozások, az affiliate linkek és a Meta saját felületeire (Facebook, Instagram, Whatsapp) mutató hivatkozások, valamint az üzenetben küldött linkek.
Meta szándéka nehezen félreérthető: az előfizetés felé terelés és a felhasználók házon belül tartása – utóbbi törekvés már most is érezhető, elég csak arra gondolni, hogy a külső hivatkozásokat tartalmazó bejegyzések elérése évek óta folyamatosan visszaesik.
(Forrás: 24, Mari Smith, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: