De nem Magyarországon.

A Counterpoint Research készített felmérést a 2018-ban eladott prémiumkategóriás telefonokról, amiben a 400 dollárnál drágább készülékek eladási adatait összesítették. Ebbe a kategóriába tehát a csúcstelefonokon kívül beférnek többek között a Samsung Galaxy A-szériájának bizonyos modelljei, a Huawei Lite készülékei, valamint a régebbi, de még forgalomban lévő iPhone-ok jelentős része is. Ez alapján 2018-ban a következő képet mutatta a pérmiumkategóriás telefonok piaca:

  • Apple - 51%
  • Samsung - 22%
  • Huawei - 10%
  • Oppo - 6%
  • OnePlus - 2%

Bár látható, hogy egyelőre az Apple és a Samsung magasan uralja a piacot, azért van okuk az aggodalomra, hiszen miután az alsóbb kategóriákat már leuralták, a kínai gyártók a prémium szegmensben is úgy jönnek fel, mint a talajvíz. Az Oppo például egészen hihetetlen, 863%-os növekedést produkált, de a OnePlus és a Xiaomi is hatalmasat nőtt egy év alatt. Mindeközben a két éllovas visszaesést könyvelhetett el, a Samsung részesedése 1%-kal, míg az Apple-é 7%-kal esett vissza 2017-hez képest.

Közép- és Kelet-Európában egyébként a Samsung a legnépszerűbb prémium telefon, őket követi az Apple, majd a Huawei, a OnePlus és az LG.

Az Apple már csak a harmadik legnagyobb telefongyártó a világon, tehát ünnepelnek

2018 második negyedévében megtörtént, ami még néhány évvel ezelőtt is elképzelhetetlen volt.

(Fotó: Getty)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyó folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés