Így kicsit ugrálóvár feelingje van ennek a 16 millió forintos vészcsúszdának.
Az utasszállítók egyik legfontosabb biztonsági rendszere a repülőgépek ajtószerkezeteibe „csomagolt” evakuációs (felfújható) vészcsúszda. Az előírások szerint minden olyan kereskedelmi repülőgépnek kell rendelkeznie ezzel a biztonsági rendszerrel, ahol az ajtóküszöb a talajtól nézve olyan magasan van, hogy evakuálás esetén az utasok nem tudnának sérülésmentesen kilépni – az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (Federal Aviation Administration) ezt a magasságot 1,8 méterben határozta meg.
A szabályzat azt is kimondja, hogy minden egyes ajtónál, vagyis ajtóban kell lennie egy ilyen vészcsúszdának, amiknek modern változatai egyébként vésznyitás esetén már automatikusan kinyílnak, ezzel – a manuális nyitáshoz képest – jelentősen csökkentve a kiürítési időt.
A Discovery egyetlen magyar gyártású ismeretterjesztő műsorából, a How it’s made (Hogyan készült?) című klasszikus sorozat mintájára készült Made in Getyván Csabávalból lehet tudni, hogy egyetlen ilyen csúszda nagyjából 46 ezer dollárba, azaz több mint 17 millió forintba kerül, és ebből pedig ugye minden ajtónál kell lennie egynek.
Mutatjuk, hogy néz ki a vészcsúszda kinyitása (a hangárban) a British Airways egyik Boeing 777-es gép esetében – mindössze 5-6 másodperc után már használni is lehet.
Itt pedig azt láthatod, mi történik akkor, ha egy nem beépített vészcsúszdát csak úgy kinyitnak az utcán:
Ez is érdekelhet: