A Metro Skyways évek óta fejleszti a CityHawk nevű gépet, most pedig egy igen fontos előrelépést sikerült elérniük.
Az izraeli cég ugyanis nemrég bejelentette, hogy megállapodást kötöttek a HyPoint nevű üzemanyagcella-gyártóval, így a CityHawk a jövőben tisztán hidrogénhajtással fog működni. Ennek számos előnye van az elektromos hajtáshoz képest, hiszen amellett, hogy zéró emissziós technológiáról van szó, az energiasűrűsége sokkal nagyobb, vagyis egy kisebb, könnyebb akkumulátor is megteszi, amit sokkal gyorsabban lehet újratölteni is.
A CityHawk jelentősen eltér a többi légitaxitól és személyi dróntól, hiszen egyáltalán nincsenek szárnyai, a hajtásáról pedig a jármű karosszériájába ágyazott két hatalmas propeller gondoskodik. A gyártó honlapja szerint ezzel a megoldással a gép végsebessége eléri a 270 km/h-t, ráadásul egyszerre akár hatan is utazhatnak vele, legfeljebb 150 kilométeres távolságra.
Bár a CityHawk emberes tesztjei a tervek szerint csak 2021-2022 körül kezdődnek, a Metro Skyways anyavállalata, az Urban Aeronautics már szép sikereket ért el a hasonló koncepcióra épülő Cormorannal, amit elsősorban katonai felhasználásra szántak. A CityHawk ezzel szemben a terveik szerint a polgári repülést forradalmasítaná, amihez azért más cégeknek is lesz egy-két szava, például a magyar tervezőkkel dolgozó Lift Aircraftnak.
(Fotó: Urban Aeronautics)
Egy elengedhetetlenül fontos tényező, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni
Néhány év és már nem lesznek digitális vállalatok. Cégek lesznek, amik vagy működnek, tehát digitálisak, vagy nem működnek. Persze ez nem jelenti azt, hogy a TEÁOR lista egyetlen bejegyzésből fog állni, búcsúzik a 0130 Növényi szaporítóanyag termesztése és a 1910 Kokszgyártás, és mindennek a helyébe lép a 6201 Számítógépes programozás.