Kezdetben troliülésekkel szerelték a Jak–40-est, amely meghatározó volt a Szovjetunió belföldi forgalmában, de a magyarországi repülésben is megjelent.

Alig 500 km/h sebességgel hasított hat-nyolc ezer méteres magasságban, de földi kiszolgálás nélküli repülőtéren, vagy akár egy nagyobb mezőn is képes volt leszállni. Milyen szerepet szántak neki a Szovjetunióban és külföldön? Milyen különleges megoldásokat alkalmaztak ennél a gépcsaládnál? A Légiközlekedési Kulturális Központ dokumentumerejű videójának első részéből kiderül.

Milyen szerepet játszott Magyarországon? Milyen feladatokat látott el Ferihegyen, és hogyan próbálták beilleszteni a Malév menetrendjébe? Erről szól a második rész, szintén Zainkó Géza repüléstörténet-kutató közreműködésével.

Ez is érdekelhet:

Rögtön a bemutatóján lezuhant a világelső szuperszonikus utasszállító, a szovjet Concorde

A Tu–144-est a szovjet repülőgépipar csúcsának szánták, és bár a Concorde-nál előbb repült, nagy bukás lett.

(Nyitókép: VargaA)

Elindult a Rakéta, a Player jövőmagazinja!

November elején startolt el új magazinunk, a Raketa.hu, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire.

Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okos otthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót.

Kövesd be a Rakéta Facebook oldalát, hogy biztosan ne maradj le a jövőről!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés