Joe Ritter, az Apple Pie Youtube-csatorna vloggere beavatott minket abba, hogy miképpen lesz valakiből sikeres videós. Vajon anyagilag is megéri youtubernek lenni? Hány óra munka van egy-egy videóban? Hogyan sikerült beindítani a csatornáját? Megkérdeztük őt és mindenre meg is tudtuk a választ.

Tehát Joe Ritter és az Apple Pie. Ha követed nálunk a Tech rovatot, akkor már könnyen belefuthattál néhány videójába, hiszen korábban megosztottunk párat. Ennek az oka pedig nagyon egyszerű; minőségi tartalmat készít. Alighanem ez az első és legfontosabb kritérium, ha valaki elismert youtuber szeretne lenni.

Joe Ritter és egy halom tesztelésre váró termék, avagy megjött a postás

– A dédnagyszüleim amerikaiak voltak, ám én már Magyarországon születtem. Az édesapám már gyerekkoromban is mindig Joey-nak szólított

- indokolta meg szokatlan nevét a vlogger, aki Székesfehérváron vált kamasszá, ahonnan a helyi vízilabdacsapattal elért sikereknek köszönhetően ösztöndíjjal eljutott az Egyesült Államokba is. A Hawaii Pacific University, majd az Oxford Brookes University falain belül tanult nemzetközi kapcsolatok szakon.

A filmezéssel már gyerekkorában elkezdett foglalkozni, ám ekkor még csak a barátaival készítették el különböző filmek paródiáit. Később már egyedül is csinált néhány videót, ám kezdetben nem merte feltölteni őket. Aztán viszont...

– Jött a nagy Pokemon GO-őrület, mindenki azzal játszott és tele volt vele az internet is. Én találtam hozzá egy csalást, ami megkönnyítette a játékmenetet és készítettem erről egy videót. A HVG ezt felkapta és egyetlen nap alatt 20 ezren nézték meg. Ekkor tudatosult bennem, hogy ezzel kell foglalkoznom.

Amikor minden készen áll a forgatáshoz

Egyetlen ilyen átütő siker azonban egyáltalán nem elég, ha valaki folyamatosan jelen akar lenni. Ez csupán a kezdőlendületet adta meg a youtuber számára, aki ezek után hetente 1-2 új videót készített és töltött fel a videómegosztóra aztán pedig

– kitartóan küldözgettem a linkeket különböző online portáloknak, például a Playernek is, hogy osszák meg a videómat. Emellett naponta több száz linket helyeztem el mindenféle csoportokban és fórumokban, gyakorlatilag koldultam a megtekintéseket.

A 28 éves Joe azt is bevallotta, hogy az elején nem volt kidolgozott szisztémája és a saját stílusát is csak keresgélte, ám minél több videót készített és minél többen nézték meg őket, annál inkább megjött az önbizalma és annál profibbá váltak a munkamódszerei is. Kevés híján már 50 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, egyes videóinak a nézettsége pedig a 100 ezret is meghaladta már.

A vlogger mindenért hálás a szüleinek

– A legnagyobb segítség mindig az volt, hogy a szüleim maximális támogatását élvezhettem. Mivel ők is imádták a videóimat, ezzel arra ösztönöztek, hogy folytassam ezt az egészet

- árulta el a youtuber, aki érdekes módon nem egy Apple-termékről szóló videójára a legbüszkébb, hanem arra, amiben bemutathatta a szülővárosát és a Samsung Galaxy S8-t. Ebben a videójában van ugyanis a legtöbb munkaóra, ez pedig meg is látszik a minőségén.

– Édesapám mindig azt mondta, hogy akinek nincsenek elérhetetlen álmai, az az elérhetőt sem tudja megvalósítani. Engem a saját bukásaim is motiválnak és tolnak előre. Éltem például Dubajban is, ahol vállalkozásba kezdtem, ám becsődölt az egész. Nem sikerülhet mindig minden az életben, ettől függetlenül viszont nem szabad feladni. Türelem kell és kitartás.

Édesapja megállás nélkül támogatta, olykor egy kis whisky is lecsúszott

Sokan talán azt gondolják, hogy könnyű pénzkeresési lehetőségről van szó, ám egy-egy minőségi videó elkészítéséhez 5-6 órányi munkára van szükség, be kell állítani a kamerákat, világítást, meg kell írni a szöveget, majd vágni, szerkeszteni, végül a kommentekre is illik reagálni. Van tehát feladat bőven, a pénz pedig csak akkor érkezik, ha már egy szintet elér valaki.

– Nem lehet megélni belőle, nekem 2 másik munkám is van mellette. Számomra ez csupán egy szerelem, ami megnyugtat és kikapcsol. Nem érdemes elkezdeni, ha valaki ebből akar pénzt csinálni. Nekem jelenleg nagyjából 100-150 dollárt, azaz 30-40 ezer forintot utal a Youtube havonta.

Ennek tükrében nem csoda, hogy Joe a videózás mellett egy marketinggel foglalkozó céget is alapított, ahol kamatoztatni tudja a közösségi médiában szerzett tapasztalatait. A videókban bemutatott termékeket is eleinte meg kellett vennie, aztán mikor elérte a 20 ezer feliratkozót, elkezdték megkeresni különböző kínai cégek. Jelenleg már akkora márkákkal tárgyal, mint a Samsung vagy az LG, tőlük kap bizonyos termékeket bemutatásra. Plusz egy angol nyelvű Youtube-csatornát is elindított már, amivel a magyarnál jóval szélesebb piacot tud elérni.

Mára sikeressé vált a pólón is hirdetett Apple Pie-csatorna

És hogy mégis mit üzen azoknak, akik szeretnének saját csatornát indítani?

– Csak akkor kezdjék el, ha igazán szeretik a videózást. Sok tehetséget látok, ám rengetegen túl korán feladják. A kudarcokból tanulni kell, a sikerekre meg építeni. Nem számít, hogy milyen kamerád van, csak az hogy abban a néhány percben megfogd a nézőt. Ez az igazán nehéz feladat, amihez kitartás kell és alázat.

És ezt olvastad már?
Egy professzor elárulta, mi az egyetlen dolog, amit semmiképp se csinálj aszteroidabecsapódáskor