A Klipsch ugyanazt jelenti az audiofileknek, amit az autórajongóknak a Bentley vagy a repülőgépek szerelmeseinek a Gulfstream. A legmagasabb minőséget, amihez ma már egészen megfizethető áron is hozzájuthatunk.
Valószínűleg ebből fakad a relatív ismeretlenségük is, hiszen a Klipsch olyannyira a high-endet célozza be a termékeivel, aminek árát általában csak az igazi ínyencek hajlandóak megfizetni. Bár ez alapján úgy tűnhet, hogy a Klipsch-termékek csak egy igazán szűk rétegnek szólnak, ez így azért közel sem igaz – elvégre mind ábrándoztunk már arról, milyen jó lenne a moziból a pólónk alatt kicsempészni az egyik hangsugárzót, tehát ismerjük be, hogy a lelkünk mélyén mind kicsit audiofilek vagyunk, még akkor is, ha a buszon a telefonunkhoz kapott gyári fülessel hallgatjuk az MP3-akat.
Hogy mi a Klipsch-termékek legfontosabb ismertetőjegye? Ez nagyon röviden összefoglalható: az, hogy nincs ismertetőjegyük. Sehol egy mesterséges hangszín, vagy a gyengébb hangfalakra jellemző torzítás, csak a színtiszta élőzene élménye. A minden Klipsch-termékre jellemző kiemelkedően széles dinamikatartománynak, az alacsony torzításnak és az egyenletes frekvenciamenetnek köszönhetően ideális esetben soha nem fogod észrevenni, hogy egy Klipsch-terméket hallasz, hacsak abból nem, hogy nincs semmi olyan zavaró tényező, ami más hangfalakra jellemző.
A zenerajongó, aki nem ismert határokat
A Klipsch diadalmenete 1946-ban kezdődött, amikor a híresen perfekcionista és nagy zenerajongó hírében álló Paul W. Klipsch megelégelte, hogy senki sem gyárt olyan hangsugárzót, amely megfelelne igényeinek, így megalkotta a legendás Klipschornt, amely pillanatok alatt megreformálta az otthoni zenehallgatást. Hasonló, tölcséres hangsugárzókkal akkoriban legfeljebb csak mozitermekben lehetett találkozni, Klipsch viszont kitalálta, hogyan lehetne a mozik hatalmas hangdobozait akkorára zsugorítani, hogy egy normális lakásban is elférjenek.
A feltaláló tulajdonképpen a szoba falait használta fel a hangfal oldalainak meghosszabbítására, így pedig olyan minőségű hangot sikerült létrehoznia, amelyre a korabeli hangfalak nem voltak képesek. A Klipschorn sikerére jellemző, hogy kisebb változtatásokkal a mai napig gyártják (Heritage néven), így jelenleg ez a leghosszabb ideje folyamatosan gyártott hangfal.
A gyártó kínálata az évtizedek alatt természetesen jelentősen kibővült, így ma már kifejezetten házimozihoz és számítógépekhez is gyártanak hangfalakat, és az utóbbi években a hordozható hangfal-kínálatuk is szépen bővül különböző fülesekkel és a táskában is elférő hordozható hangfalakkal, mint amilyen az általunk is tesztelt GIG.
A hangszórók Bentleyje
A high-endnek is a legmagasabb szintjét képviselik a Palladium-szériába tartozó hangfalak, amelyek nem csak kiváló hangminőségükkel, de különleges formatervükkel is kiemelkednek a hasonló termékek népes táborából. A hajók tatjáról mintázott, zebracsíkokkal színesített széria csúcsát a Palladium P–39F képviseli a maga két és félmillió forintos árával, ezért cserébe viszont a háromutas hangfal olyan zenei élménnyel ajándékoz meg, amit soha életedben nem felejtesz el.
Tegyük fel, hogy nem szeretnénk egy új Suzuki árát elpattintani hangfalra, de nem akarunk lemondani a dizájnról sem. A Klipschnek erre az esetre is számos forgatókönyve van, a mi kedvencünk az AWR–650–SM névre keresztelt kültéri hangfal, amelyet egy szikláról mintáztak. A gránit- és homokkő színekben kapható hangfal bármilyen kertbe tökéletesen beolvad, így a vendégek jó eséllyel egész éjszaka azon fognak gondolkozni, hogy vajon honnan szól az andalító zene.
Tökéletes minőség mobilon is
A Klipsch az utóbbi időben a LiveNationnel együttműködve több, kifejezetten fiataloknak szánt hangsugárzót készített, az együttműködés eredményeként született meg a GIG nagy testvérének tekinthető KMC 1 is, amely letisztult formája, izgalmas színei, és könnyű hordozhatósága mellett többek között a beépített mélynyomóval, a különösen jó hangminőséget biztosító AptX-technológiával és 130 wattos teljesítményével sok rajongót szerzett magának.
A Klipsch érthetően nagyon óvatos volt a fülhallgatókkal kapcsolatban, hiszen a márkára jellemző tökéletességet nagyon nehéz átültetni ilyen apró eszközökbe, emiatt az első fülhallgatójukat hosszú fejlesztés és csiszolgatás után csak 2007-ben mutatták be, az első fejhallgatójuk pedig 2010-ben debütált Image One néven.
A termékkínálat ezen a téren is szépen bővül, a Klipsch azóta már gyárt kifejezetten iPhone-ra valamint androidos telefonokra optimalizált fülhallgatókat is (Images S4i és S4A), a januárban rendezett CES elektronikai kiállításon pedig bemutatták a KG–200 és KG–300 fejhallgatókat, amelyet az amerikai gyártó kifejezetten a gémerek igényeinek megfelelően alakított ki.
Ne csak csodáld, használd is! Nyerj egy Klipsch fülhallgatót!
Egy szerencsés olvasónk saját fülével is megbizonyosodhat róla, miért az a Klipsch, ami. Az alábbi kérdésre helyesen válaszolók között ugyanis kisorsolunk egy Klipsch S3m fülhallgatót, amelyet kifejezetten a mozgásban lévő, de a zenei minőségből nem engedő felhasználók számára terveztek. Mindössze tizenegy gramm, egyetlen gombbal kezelhető, dinamikus mikrohangszórói mellett mikrofonja is van, hogy tökéletesen használhasd iPhone-hoz, BlackBerryhez, windowsos vagy androidos telefonodhoz egyaránt. Szóval a kérdés:Mit használ a Klipschorn a hangfal oldalainak meghosszabbítására?
A) speciális falemezeket
B) a szoba falait
C) fémhálót
A helyes választ március 30-a, vasárnap éjfélig várjuk a szokásos, [email protected] e-mail címre. Tárgynak, kérjük, ezt írd: Klipsch. Hétfőn sorsolunk, ha szerencsés vagy, tiéd lesz egy Klipsch S3m fülhallgató.