Az online profizmusnak pedig elengedhetetlen része egy élvonalbeli kommunikációs rendszer.
Abban gyakorlatilag már teljes a konszenzus, hogy a home office velünk marad, legfeljebb az arányokon vitatkozgatnak néhányan, azon tehát, hogy mennyi irodai és mennyi távoli munkanap lesz. A távmunka azonban végképp polgárjogot nyert, mi is ajánlottunk már hozzá túlélési praktikákat, és el is kezdték átalakítani a környezetüket a home office-osok.
Ám a legfontosabb kérdésről még nem igazán beszéltünk:
a home office-hoz nyilvánvalóan életképes technika kell, hogy sose kerülj bajba, korlátozott supporttal is megbízhatóan, jól menjen minden.
Másfelől el is szakadhatunk a távmunkától: ha irodában vagy, és sokat kell kommunikálnod, videokonferencián részt venned, online meetingeken helyt állnod, akkor pontosan ugyanúgy szükséged lesz élvonalbeli, megbízható technikára, amivel flottul megy minden.
Mi az az UCC, és mitől lett ennyire őrülten fontos?
Van egy kifejezés, amivel gyakran fogsz találkozni mostantól: UCC, azaz Unified Communication and Collaboration. Azoknak szól, akik nem szívesen dolgoznak vezetékek között, helyette szabadon, mindössze egy eszköz + internet segítségével hasznosítják a tudásukat. Akár definíció is lehetne: az UCC egységes kommunikációt biztosít, jobb termelékenységet alacsonyabb költségekkel, erősebb teljesítménnyel.
Annak, hogy miért lett ilyen kiemelt jelentősége, több oka is van: a kommunikáció, azonbelül is a videó nagyjából olyan lett mára, mint az oxigén, mert ha távolról dolgozunk (amit nemcsak távmunkát jelenthet, de más országokban, más időzónákban lévő partnerekkel való rendszeres kapcsolattartást is!), akkor
videón tudjuk leginkább megteremteni a személyes jelleget, fenntartani a kötődést. Látszódik a testbeszéd, a mimika, ami alapvető az emberi kommunikációban, a beszélgetés minden egyes résztvevője aktív lehet, sőt megoszthat képet, prezentációt.
Nem véletlen, hogy a legtöbben úgy érezzük, igazán ebben a formában lehet távolról kapcsolatot tartani.
Ugyanakkor számos kérdés felmerül: milyen platformot, milyen eszközt használjak, hány ember vesz majd részt a kommunikációban, mennyire biztonságos ez, mennyibe kerül, és hogyan válasszak a számos szolgáltatás közül?
A Lenovo UCC megoldása, a Lenovo Smart Collaboration termék- és szolgáltatáscsalád lehet a válasz a fenti kérdésekre, miután könnyű a használata, biztonságosan kapcsolódik a mobileszközökhöz is, integrálható más platformokkal, egyablakos környezetet és kilens nélküli hozzáférést biztosít, azaz egyszerű kezelni, ami bizony fontos az egyszeri felhasználónak.
Miért az UCC az élvonalbeli megoldás most?
Mindennek a kulcsa a tömörítés, ami nélkül ugyanis akár csak egyetlen kép elküldéséhez is brutális adatátvitelre volna szükség. Ma már nagyon jó tömörítési eljárások vannak, ezek teszik lehetővé a hatékony videokonfereciák szervezését. Videokonferenciából is többféle van (előre meghatározott, meghívásos meeting, spontán beszélgetés, olyan csúcsminőségű hívás, mintha valóban ott ülnének veled szemben a többiek), de a lényeg, hogy nagyon összetett rendszerekről beszélünk, amelyek már elértek egy újabb fontos fejlődési szakaszt: az egész rendszer felköltözött a felhőbe. Ám miután minden gyártónak saját kliense van (azaz ha belépsz a Teamsbe, ott nem tudsz majd a zoomolni), a platformfüggetlen UCC-k valóban királyságnak számítanak.
A platformfüggetlenség nem szép szó, de fontos: elve van hét-nyolc nagy, világszerte ismert platform, mégis
a felhasználók 43 százaléka az úgynevezett „other” kategóriában konferenciázik, a megszámlálhatatlan kisebb szolgáltatás valamelyikével.
Ekkora tumultusnál érthető, miért értékelődik fel nagyon a platformfüggetlenség.
Mindezen audio- és vizuáltechnikai megoldásokban rendkívül erős a Lenovo, úgyis, mint a huddle room forradalom élharcosa. A ThinkSmart Core Kits, a Lenovo moduláris megoldása pár perc alatt telepíthető, könnyen használható, integrálható a meglévő infrastruktúrába, wireless, legalább részben bővíthető (külső kamerával, mikrofonnal), és csatlakozik a felhőhöz.
A rendszer kiváló kamerát kapott, mesterséges intelligenciával, ami követi a sétálgató előadót, reagál, ha valaki elhagyja a meetinget vagy épp csatlakozik: az egyedül maradt kollégára rázoomol, de ha többen is bejönnek a terembe, akkor kizoomol, totálképet mutat.
Az MI a hangot is figyeli, például a hangminőséget, illetve szűri, ha valamelyik résztvevőtől zajok származnak, így például nem zavarja a többieket, ha valaki gépelve jegyzeteli a meetinget.
A Lenovo ráérzett a felhasználói igényekre, minden ThinkSmart termékét hároméves garanciával küldi ki, szemben a zöm egy évével, és igény esetén segít a telepítésben is. Az all-in-one room rendszer a piacon az egyik legerősebb hardverrel rendelkezik (10. generációs Intel Core i5-10500T vPro processzor, 8 GB memória, 256 GB SSD, számos csatlakozó, köztük a folyamatos működésű, gyorstöltő USB-A 3.2 Gen 2), a lelke a ThinkSmart Core doboz, ami egyszerűen becsúsztatható egy falra szerelt zsebbe, vagyis eltüntethető a monitor mögé. Egyszerűen összerakható, egy A4-es lapon elfér, hogy mit mivel kell összekapcsolni, és hogyan kell elindítani.
Az MI-től már beszéltünk, de profi a maga a webkamera is, csúcskategóriájú teljesítményt nyújtó tensor processzorral (TPU), 4K-felbontás kezelésének képességével, és amit külön díjazunk, egy egyszerű-de-nagyszerű dizájnmegoldással, így még csavarozni sem kell hozzá: egy mágnessel odapattintható bárhová.
A soundbar hangzása parádés, ráadásul kettő egymás mellé tehető, így nagyobb termeket is képes lefedni, és akár zenei élményt is elérhetünk vele. A skálázhatóság igaz a mikrofonra is, illetve lényegében az egész rendszerre.
Még arra is figyeltek az alapbeállításoknál, hogy a frissítéseket hajnali három és négy között végezze a rendszer, amikor vélhetően azért ritkábban dolgozol.
Mobilapplikáció is készült hozzá, amelyen minden adatot elérsz, menedzselheted a rendszert, és több eszközt is csatlakoztathatsz hozzá.
És van még egy fontos terület: beszerzés, bővítés, gördülékeny működés, és ügyfélszolgálati segítség szempontjából hatalmas előny, hogy akár minden eszköz származhat egy gyártótól. Ahogy a rendszer bemutatóján a Lenovo szakembere mondta
„nem véletlen, hogy bár főként a vállalati szféra keresi, viszik a szélrózsa minden irányába, az egészségügytől kezdve az állami szférán át az oktatási intézményekig.”
Ritkán videokonferenciázó magányos hősöknek kevésbé, profiknak, legalább három-öt fős csapatoknak azonban erősen ajánlott a rendszer, amelynek minősége, gyorsasága, egyszerűsége mind kihat a profi munkavégzésre, és értékes időt is megtakaríthatsz vele.
Remek a Lenovo árazása is: a kategóriájában hajszállal a többi megoldás alatt van, plusz a magyar piacon talán a legjobb a szállíthatósága, most is van készleten, és igyekeznek is fenntartani ezt a chiphiányos időkben idillinek számító állapotot. Egy kezdő kit egy izmosabb laptop árától indul, míg a teljes rendszer alig több mint egymillió forint, euroárfolyamtól függően – nagykereskedőknek ez még olcsóbb, és egyedi árazást is tud biztosítani a gyártó.
A Lenovo oldalán további információkat is megtalálsz Smart Collaboration témában, többek között termékspecifikációkat is.
A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Lenovo.
Ez is érdekelhet: