A szigeten nem volt hely, ezért a hegyoldalba építették a repülőteret Madeirán, majd a tenger felett hatvan méterrel, cölöpökön hosszabbították meg.

A ferihegyi Aeroparkot is üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ videója nemcsak a repteret mutatja be, hanem az ottani landoláshoz szükséges speciális engedéllyel rendelkező magyar pilóta is elmeséli, milyen módon lehet landolni Madeirán, ahol az átstartolás mindennapi manővernek számít. Nem kevésbé izgalmas Somogyi-Tóth Gábor beszámolója, aki részt vett a futópálya meghosszabbításának munkálataiban, ahol az jelentett kihívást, hogy ahhoz egyáltalán nem állt rendelkezésre szárazföld…

Ez is érdekelhet:

Bonyodalmakkal és a háttérből aggódó vaskereskedőkkel ért véget a 2000-ben hasra szállt Malév-gép története

A szerencsés szerencsétlenséget szenvedő Tu-154-es még utolsó évében is tudott izgalmakat okozni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés