Az érték egymilliárd euró, de a jelentősége még nagyobb.

A világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever 2039-ig egymilliárd eurót fordít természetvédelemre és a természeti erőforrások megőrzésére. A vállalat márkái – az Unilever csaknem négyszáz márka termékeit értékesíti több mint százkilencven országban – együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az Unilever által létrehozott klíma- és természetvédelmi alapba, amelynek forrásait az egyes márkákhoz kapcsolódóan tudják felhasználni, minden olyan projekthez, amely együtt jár tájrehabilitációval, újraerdősítéssel, a szén-dioxid-megkötésével, vadon élő állatok védelmével és a vizek megóvásával.

Bejelentették továbbá, hogy

  • 2039-ig minden terméküknél el akarják érni a nettó zéró kibocsátást, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől egészen a bolti értékesítésig
  • a beszállítók számára egy olyan rendszert állítanak fel, amelyben minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának.
  • csatlakozik a Világbank által létrehozott, 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy segítsék ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.
  • 2030-ra minden termékük összetételét biológiailag lebonthatóra alakítják át, ezzel minimalizálva termékeik hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, a cég partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy megtalálják a megfelelő megoldásokat.

A társaság azért tett új vállalásokat, mert idén véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv. Ennek eredménye, hogy harminckét százalékkal mérsékelték az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, már egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást ötven százalékkal csökkentették, és minden telephelyen száz százalékban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

Az Unilever a világ hatvankilenc országában több mint háromszáz gyárral rendelkezik, az ezekben előállított késztermékeknek köszönhetően a vállalatcsoport 2019-ben 52 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le. Hozzájuk tartozik többek között az Algida, Axe, Baba, Bertolli, Coccolino, Domestos, Dove, Flóraszept, Globus, Knorr, Lipton, Rexona, Signal márka is.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Van egy ország, ahol 11 időzóna is van

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Így néz ki a 45 millió fényévre lévő galaxis, amit szupernóva-robbanások fénye világít meg

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés