Kérjük!

Egykoron, a polgári repülés fénykorában, még az ötvenes-hatvanas években az utasok kis túlzással love chairekben ültek.

Aztán teltek az évtizedek, a légitársaságok egyre mohóbbá váltak és egyre több ülést akartak bezsúfolni a repülőgépet testébe, aminek köszönhetően ott tartunk, hogy a repülés – főleg fapados járatokon a majdnem elviselhetetlen, „túl kell élni” kategóriába tartozik – akármit is hazudjanak nekünk a légitársaságok a reklámjaikban és kommunikációjukban.

Az elmúlt években rengeteg megoldást lehetett látni, hogyan lehetne forradalmasítani az üléseket. Akadt köztük érdekes, és kifejezetten ijesztő is, utóbbi biztos tetszene a profit növelésére törekvő vezetőknek.

Szerencsére az Airbus Move ülése az előbbi, vagyis az érdekes kategóriába tartozik.

Ez a koncepció a londoni Layer nevű dizájncég munkája, és a lényege az, hogy miképpen lehet okostextilekkel növelni az utasok kényelmét a turistaosztályon, és közben csökkenteni a gép össztömegét, és így az üzemanyagfogyasztást.

– Mi a Layernél abban hiszünk, hogy a jó dizájn mindenkinek elérhető kell legyen. Az innovációk a repülés esetében rendszerint csak a business osztályra érvényesek – mondta Benjamin Hubert, a Layer alapítója. – Nagyon örülünk ennek a projektnek az Airbus-szal, és örömmel segítünk abban, hogy a turistaosztályon javuljon az utasok komfortérzete.

Az ülések megtervezése másfél évet vett igénybe, és egy hosszútávú együttműködés keretén belül született meg a projekt.

Az ülések nem feltétlenül biztosítanak több helyet, nem ebben rejlik a varázserejük. A lényeg az, hogy az utas kényelmesebben érezze magát bennük.

Az ülés alumíniumkeretét okostextillel vonták be. Mit jelent ez? A textilbe olyan szövetszálakat építettek, amelyek vezetők.

Az ülés az okosszövet segítségével képes szabályozni az ülés keménységét. A szenzorok figyelik a hőmérsékletet, a feszültséget, a nyomást és a mozgást is.

Az ülés többféle üzemmódban tud működni: van masszázs, alvás és étkezési üzemmód.

Az ülés háttámlájába forgatható tálcaasztalt építettek, és akad beépített szórakoztató egység is.

Alig várjuk, hogy a Wizznél és a RyanAirnél is bevezessék!

Megtette első útját a repülő bálna

Az Airbus Beluga XL a tesztrepülések után élesben is bemutatta, mit tud, amikor Franciaországból átrepült Nagy-Britanniába.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Összedőlt egy 2,5 kilométeres baltimore-i híd, miután nekiment egy konténerszállító hajó

A középkategória csúcsa – kipróbáltuk a Redmi Note 13 Pro+ 5G-t

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés