Ezért olyan fontos a jégtelenítés.

Mínuszok, havazás, ónos eső, jég – bőven adhat feladatot egy induló járat személyzetének és a földi kiszolgálóknak a téli időjárás. A szárnyon kialakult jégréteg súlyos problémákat okozhat felszállás közben, és veszélybe sodorhatja a repülőgépet, nem beszélve a befagyott külső érzékelőkről, vagy a jeges, havas kormányszervekről.

Hogyan történik az indulás előtti jégtelenítés? Milyen folyadékokat használnak a földi kiszolgálók? Mennyi idő van a felszállásra a művelet befejezése után? Miről árulkodnak a zöld és sárga folyadékfoltok a repülőgép törzsén és szárnyain? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójában Kovácsházi György, a Smartwings elsőtisztje, a Cavok Aviation oktató pilótája mesél sok érdekeset a téli üzemelésről.

Ez is érdekelhet:

Gigantikus célgépekkel takarítják le a havat a ferihegyi reptérről

Fél óra alatt képesek megtisztítani a négy kilométer hosszú futópályát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában