Vajon miért?
A LEGO bevételei 13 százalékkal 43,7 milliárd dán koronára (nagyjából 2154 milliárd forintra) növekedtek tavaly
közölte a cég.
A cég közlése szerint minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése; különösen nagy mértékben erősödtek Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.
Niels B. Christiansen vezérigazgató a közleményben elmondta: nagyszabású beruházásokat hajtottak végre az elmúlt két évben, amelynek eredményei tavaly kezdtek beérni, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén.
És valószínűleg az is sokat nyomott a latba, hogy 2020-ban a világjárvány miatt rengetegen rekedtek otthon, sokan gyerekekkel.
A játékgyártó tavaly 134 új üzletet nyitott, ebből 91-et Kínában, így üzleteik száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában.
MTI; kiemelt kép: Getty Images