Az elektromos kor küszöbén meg kell változtatnunk a gondolkodásmódunkat az ABT-tal kapcsolatban. Is.
Íme, egy tipikus tuningmodell az ABT-tól, az egyik legnagyobb múltú (1896-os cégalapítású!) német műhelytől, a Volkswagenekre, Audikra és Porschékre szakosodott csinosító-izmosító cégtől, a VW-csoport egyik hivatalos, szerződött partnerétől:
Ez pedig már legújabb termékük, az elektromos kor gyermeke, a hamarosan gyártásba kerülő ABT e-Transporter 6.1, melynek fejlesztésénél a cég a Formula-E-ben 2014 óta szerzett tapasztalatait is felhasználta:
Hogy pontosan milyen tapasztalatok is voltak ezek, az nem tudjuk, de ez az ABT-modell nagyon nem olyan számokat kapott a katalógusába, mint amilyeneket a cégtől, mint sportkocsi- és versenyautó-fejlesztő vállalkozástól megszoktunk. Teljesítménye 111 lóerő, forgatónyomatéka 200 Nm. Végsebessége kiviteltől függ: az alapmodell 90, a csúcsmodell 120 km/h-s száguldásra képes. Az akkumulátor kapacitása bruttó 37,3 kWh, ami 105-138 kilométeres hatótávolságra elég, terheltségtől és az időjárási, forgalmi körülményektől függően.
Az akkumulátor 7,2 kW-os váltóáramú töltést tud felvenni, egyenáramú villámtöltőn legfeljebb 50 kW-tal tölthető. 230 voltos konnektorról vagy utcai normál töltőről a teljesen lemerül akku töltése legalább 5,5 óra, villámtöltőn 45 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi állapot. A technika nagyrészt az elektromos Golfból származik, de az elektromos Transporter nagyobb testével, nagyobb tömegével kevésbé fickós és kevésbé kitartó, mint a kompakt személyautó ugyanezzel az akkuval, motorral.
Az ABT e-Transporter 6.1 júniusban kerül gyártásba, ára 44,990 eurótól indul (dobozos furgon), a Caravelle változatért a Volkswagen Comfortline felszereltségi szintjén 56.475 eurót, csaknem húszmillió forintot kell majd fizetni.
(A cég nevét úgy ejtjük, ahogy írjuk: Abt, nem Ábété. Ez a három betű ugyanis egy családnév. Az alapítót Johann Abtnak hívták, a céget jelenleg Hans-Jürgen Abt vezeti.)