Pedig még csak két villamoson működik, tesztjelleggel.
Külföldön és Debrecenben már bizonyított a Bosch ütközéselkerülő rendszere: a villamosokra szabott technológia egy multifunkciós kamerából, egy radarszenzorból és egy vezérlőegységből áll. A speciális adatkamera pontos képet készít a forgalmi viszonyokról, követi, előre jelzi a mozgásokat, a radarszenzor pedig folyamatosan figyeli a pályát és mindent észlel, ami a villamos útját keresztezheti.
Szőke Zoltán, a cég automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke szerint a külföldi példák azt mutatják, hogy használatával akár a felére is csökkenthető azoknak a baleseteknek a száma, amelyekben villamos is érintett. Ez nemcsak életeket menthet, hanem anyagi megtakarítást is jelent, és a menetrend szerinti közlekedést is segíti.
Két budapesti, jellemzően a 41-es vonalon közlekedő Tatra villamosra szerelték fel a rendszert. Egyedileg kalibrálták a budapesti villamosok közlekedési környezetéhez. A beüzemelési fázisban a szenzorokkal és kamerákkal felszerelt villamos több ezer kilométert tett meg tesztüzemmódban belvárosi és külvárosi környezetben is a rendszer finomhangolása érdekében.
A rendszer az első úton több mint tíz esetben jelzett, az elmúlt három hónapos tesztidőszak során pedig közel ezer jelzést jegyeztek fel mintegy 12 ezer kilométeres távon.
(Forrás: BKV)
Ez is érdekelhet: