Pedig még csak két villamoson működik, tesztjelleggel.

Külföldön és Debrecenben már bizonyított a Bosch ütközéselkerülő rendszere: a villamosokra szabott technológia egy multifunkciós kamerából, egy radarszenzorból és egy vezérlőegységből áll. A speciális adatkamera pontos képet készít a forgalmi viszonyokról, követi, előre jelzi a mozgásokat, a radarszenzor pedig folyamatosan figyeli a pályát és mindent észlel, ami a villamos útját keresztezheti.

Szőke Zoltán, a cég automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke szerint a külföldi példák azt mutatják, hogy használatával akár a felére is csökkenthető azoknak a baleseteknek a száma, amelyekben villamos is érintett. Ez nemcsak életeket menthet, hanem anyagi megtakarítást is jelent, és a menetrend szerinti közlekedést is segíti.

Két budapesti, jellemzően a 41-es vonalon közlekedő Tatra villamosra szerelték fel a rendszert. Egyedileg kalibrálták a budapesti villamosok közlekedési környezetéhez. A beüzemelési fázisban a szenzorokkal és kamerákkal felszerelt villamos több ezer kilométert tett meg tesztüzemmódban belvárosi és külvárosi környezetben is a rendszer finomhangolása érdekében.

A rendszer az első úton több mint tíz esetben jelzett, az elmúlt három hónapos tesztidőszak során pedig közel ezer jelzést jegyeztek fel mintegy 12 ezer kilométeres távon.

(Forrás: BKV)

Ez is érdekelhet:

Villamos az Erzsébet hídon, a Váci úton, a Thökölyn… Fotókon Budapest eltűnt és megmaradt vágányai

Egykor az számított modernizálásnak, hogy megszüntettek villamosvonalakat. Az archív fotók viszont megőrizték emléküket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés