Az ugandai kormány ugyanis megelégelte azt a fene nagy nyilvánosságot, amit a Facebook és más közösségi oldalak jelentenek, így olyan adót vetettek ki a közösségi médiára, ami után valódi luxusnak számít facebookozni.

A befizetendő összeg napi 200 ugandai shilling, vagyis nagyjából 15 forint, ami elsőre nem tűnik egy hatalmas összegnek, de ha ehhez hozzátesszük, hogy az átlagos ugandai háztartás havi 453 ezer shillingből gazdálkodik, egy háztartásban pedig átlagosan 4,7 ember él, akkor máris kijön, hogy a közösségi média használata háztartásonként 28 200 shillingbe kerül havonta.

Ez olyan, mintha Magyarországon egy háztartásnak több mint havi tizenötezer forintot kéne befizetnie, hogy mindenki használhassa a Facebookot, az Instát és a többi közösségi oldalt.

Hogy az országot 1986 óta vezető Yoweri Museveninek szúrja a szemét a közösségi média, amúgy nem újdonság, hiszen a legutóbbi, 2016-os "választások" idejére egyszerűen lekapcsolták a Facebookot, a Twitterrel egyetemben.

(Fotó: Thought Catalog)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés