Pedig repülővel remekül elérhető.
A Budapest Airport (BA) megbízásából a GfK Hungária piackutató végzett reprezentatív felmérést márciusban és szeptemberben, ezerfős mintán. Legfőbb problémaként a reptér megközelíthetőségét – közúton – és a parkolást említették a válaszadók.
„A gyorsforgalmi út és a belvárossal összekötő vasútvonal sokat lendítene az országról kialakult kép erősítésén”
– ismerte el Rolf Schnitzler, a BA vezérigazgatója, és elmondta, támogatják a repülőtéri vasútvonal megépítését, amely szubjektív érzésünk szerint körülbelül a Wright fivérek nevezetes útja van napirenden.
A BA hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel egy multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése, amely a két évvel ezelőtt indított – majd a kormány által leállított – parkolóház-projektet váltaná ki.
A felmérésben a válaszolók 83 százaléka tartotta fontosnak a repülőtér környezeti hatásainak kompenzálását. Ezzel kapcsolatban az üzemeltető azt írta,
az egy utasra jutó szén-dioxid-kibocsátás az elmúlt öt évben 49 százalékkal, az egy utasra jutó ivóvíz-felhasználás pedig 30 százalékkal csökkent, a BA hulladék-újrahasznosítási aránya 70 százalék.
A többség egyetért abban, hogy a repülőtér Magyarország kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, folyamatosan fejleszt az utasélmény javítása érdekében. A válaszadók háromnegyede úgy gondolja, hogy Ferihegy tiszta és biztonságos, könnyű az eligazodás, és a személyzetet is hasonló arányban tartják professzionálisnak és barátságosnak. A repülőtér honlapját és Facebook oldalát látogatók 70 százaléka kedveli a BA webes felületeit, tízből nyolc-kilenc megkérdezett általánosságban egyetértett azzal, hogy a repülőtér őszinte, nyílt és jól kommunikál.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Budapest Airport, MTI. Fotó: Fortepan/Kölcsényi Zoltán – 1989-ben még jórészt szocialista gyártmányú autók foglalták el a parkolót)