Mi a jobb egy helikopternél? Egy tizennyolc rotoros helikopter – gondolták a német E-Volónál, és azzal a lendülettel megépítették a Volocopter VC200-at, amely már az első próbarepülésén is túl van.

Hogy miért jó a tizennyolc rotor? Visszakérdezünk: te nem éreznéd magad nagyobb biztonságban egy olyan helikopterben, amely nem zuhan le azonnal, ha az egyik (általában az egyetlen) rotorja tönkre megy? A Volocopternek persze vannak ennél kézzelfoghatóbb előnyei is a hagyományos helikhez képest, például ügyesebben tud manőverezni, ellenáll a légáramlatoknak és olyan szűk helyekre is be tud repülni, ahova más helikopterek nem.

Villanymotorjainak köszönhetően a Volocopter jóval csöndesebb, a vibráció szintje alacsonyabb, és mivel a kis méretű rotorok közel sem keltenek akkora légmozgást, mint egy hagyományos propeller, így például vízi mentéshez is ideális megoldás lehet. És persze a fenntartási költségei is alacsonyabbak egy helikopterénél.

A távirányítású prototípus egyelőre csak húsz percre tud egyhuzamban a levegőbe emelkedni, de az E-Volo tervei szerint a végleges változattal már egy órát is röpködhetünk száz km/h sebességgel, ami nem egy Terrafugia TF–X-hez mérhető teljesítmény, de egy hétvégi kiránduláshoz éppen elég.

(Forrás: Engadget)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon