Elindítják a Zöld Bolygót.
A reklámszövetség elnöksége úgy döntött, hogy rövidtávon gyakorlati lépéseket szeretnének tenni, és csatlakozni kívánnak a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez. A Zöld Bolygó projekttel támogatni szeretnék tagjaikat, valamint a kommunikációs iparág minél több, szövetségen kívüli szereplőjét is egy környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló gyakorlat napi rutinná tételében – közölték az MTI-vel.
Javaslataik:
- a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor mellőzzék az egyszer használatos műanyagokat, mint például a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tokok
- a PET-palackok elhagyása a rendezvényeken és a munkahelyen is
- a papírfelhasználás radikális csökkentése, a nyomtatott reklámkiadványok megjelentetésének korlátozása
- a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyása
- az autó nélkül munkába járás támogatása
- mindezek megjelenítése – lehetőség szerint – reklámokban, reklámfilmekben, hirdetésekben.
A reklámszövetség további javaslatokat vár tagjaitól – ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható általános javaslatok, cég-, és tevékenységspecifikus kezdeményezések. A szervezet a legjobb kezdeményezéseket évente egyszer Zöld Bolygó díjjal ismeri el, ezeket minden évben április 22-én, a Föld Napján adják majd át.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI. Illusztráció: Fortepan/Bauer Sándor)