Éljen.

Júliusban derült ki a Burberry brit luxusmárka egy bevételi jelentéséből, hogy 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisítettek meg a márka védelme érdekében, vagyis azért, nehogy azok olcsón piacra kerüljenek.

Akkor azt közölték, hogy a 2017-es év szokatlannal számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisíteniük a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.

A környezetvédők a várt módon reagáltak: felháborodással.

Ezért juthatott a Burberry a mostani döntésére: égetni se fogja az el nem adott termékei, és befejezi az állati szőrmék felhasználását is.

"A divatipar nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával" – mondta a Greenpeace egyik munkatársa a BBC-nek.

Jelenlegi kollekcióiban a Burberry nyúl-, róka-, nyérc- és nyestszőrmét is használ.

Egyre több jele van a bajnak:

Úszni kezdett az Antarktisztól a 150 kilométeres jéghegy

Az A68 tavaly júliusban szakadt le, most szabadult ki a szorításból.

(Forrás: BBC, MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
8% Naná, és nagyon keményen.
42% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés