Németország nem támogatta, de megszületett a döntés.

Kompromisszumos megoldásként 30 százalékkal szorítanák le az Európai Unió tagállamai az új teherautók és buszok átlagos szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra a 2019-es szinthez képest – állapodtak meg a környezetvédelemért felelős miniszterek csütörtöki brüsszeli tanácsülésén.

Ez megfelel az Európai Bizottság eredeti javaslatában szereplő számoknak:

  • 2025-re 15 százalékkal,
  • 2030-ra pedig 30 százalékkal kellene mérsékelni

az új nehézgépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2019-re előirányzott értékhez képest.

A szavazás egyhangú volt, egyedül a meghatározó autóipari szereplő Németország képviselője tartózkodott, de a környezetvédelmi miniszter, Svenja Schulze elmondta, szíve szerint igennel szavazott volna az egyezségre, de a berlini kancelláriának más az álláspontja: "Több mint zavarba ejtő az elszigetelődés egy ilyen fontos környezetvédelmi ügyben".

Az EU-nak a következő évtized végéig legalább 40 százalékkal kellene csökkentenie az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest – ehhez szükséges a szigorítás, ami az egyeztetés alapja lehet az Európai Parlamenttel, amely szigorúbb, 20 és 35 százalékos csökkentést akarna.

Ezért ilyen fontos ez:

Évente hétmillió ember hal bele, hogy levegőt vesz

Sokak szerint azonban ez túl alacsony becslés.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
52% Igen, de menedzselhető.
38% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés