Tizenhat évvel a Prestige tankhajó balesete után született meg az ítélet.

2002. november 13-án, egy viharban kapott léket a 77 ezer tonna nyersolajat szállító, bahamai zászló alatt közlekedő, 26 éves tartályhajó Spanyolország északnyugati partjainak közelébe. Hat nappal később kettétört, elsüllyedt, az Atlanti-óceánba ömlött, körülbelül

50 ezer tonnányi nyersolaj mintegy 1700 kilométer hosszan szennyezte be Spanyolország, Portugália és Franciaország tengerparti szakaszát.

Több tízezer madár pusztult el a szennyezett partszakaszokon, ideiglenesen a halászatot is be kellett szüntetni. Ez volt Spanyolország történetének legsúlyosabb környezeti katasztrófája.

A spanyol legfelsőbb bíróság most jogerősen összesen több mint 1,5 milliárd eurós kártérítést ítélt meg a spanyol és a francia államnak, az északnyugat-spanyolországi galíciai autonóm közösségnek, valamint 269 további érintettnek.

A kártérítés megfizetésének terhe megoszlik a kétéves börtönbüntetésre ítélt kapitány, Apostolos Ioannis Mangouras, a hajót biztosító brit The London Steamship Owners Mutual Insurance Association nevű társaság, a Nemzetközi Olajszennyezési Kompenzációs Alap (IOPC Funds), valamint a tulajdonos Mare Shipping vállalat között.

Ez is érdekelhet:

143 millió ember veszítheti el az otthonát a klímaváltozás miatt 2050-ig

Klímaútlevéllel segítenének rajtuk az ENSZ szakértői.

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés