Jól használható, jó minőségű és megfizethető, momentán nincs még egy ilyen. A Smart electric drive új alapokra helyezi a városi autós közlekedést.

Ha csak valami forradalmi változás nem áll be az energiafelhasználás közlekedési égboltján, könnyen levezethető, hogy az elektromos autózás rövid távon az egyetlen fegyver, amit bevethetünk a városi légszennyezés visszaszorítására. Csakhogy ezek a villanyos autók többnyire drágák és/vagy nem használhatók épeszű módon, ezért csak kevesek kiváltsága maradnak. A másfél millás állami támogatás és ingyenes töltés dacára. Ezt boríthatja fel gyökeresen a Smart azzal, hogy új elektromos autója hatótávját 160 km-re növelte, az árat pedig sikerült 22 ezer euró körülire belőni, ami itthon sem lesz 6,5 millió forintnál több (mínusz kedvezmények), ha minden az importőr tervei szerint alakul.

Jogosan vetheted fel, egy kétajtós vacakért akkor sem adsz ki 6 milliót, ha egyáltalán nem kér enni és aranyat tojik, ezért már jönnek is az érveink, hogy te is ráébredj, nem is akkor marhaság, amit a Smart kitalált:

  • 81 lóerejével megy, mint a rakéta
  • Elférsz benne, sőt jól férsz el benne, és az akár 350 liternyi csomagod
  • Kétajtós, négyajtós és kabrió kivitele is van
  • Nem kell folyton a karosszériáshoz rohangálni, mert könnyű vele parkolni
  • Jópofa, szerethető kívül-belül, és állatul szól a hifije

Ha meg nem, akkor nézd meg ezeket az elektromos autókat vagy nézegess hangulatos képeket egy kellemes szőkéről.

Merthogy a Smart kezdetektől fogva városi autónak lett kitalálva, ezért apró kasztnija van és PONT. Vagyis azzal érvelni, hogy kicsi, és csak városban használható, akkora marhaság, mintha Adriana Lima Victoria's Secret-modellen számon kérnéd, hogy nincs rajta elég ruha. A Mercedes is tud nagyobb hatótávú elektromos autót készíteni, nekik is megvan a recept. De azt a B osztálynak, és az EQ elektromos crossover tanulmánynak tartják meg.

Ilyet is tud a Daimler, a Mercedes-Benz EQ állatul néz ki, és 500 km-t is elmegy egy feltöltéssel

A Smart még mindig egy divatos doboz, ami finoman kidolgozott részleteivel levesz a lábadról. Érzed rajta, hogy minden centiméterét igényes kivitelezéssel dolgozták ki, és attól sem kell tartanod, hogy egy fatális közlekedési katasztrófa végérvényes elmúlásodat hozza a kormánya mögött. Nézd meg, ahogy a gyári törésteszten egy S osztály harapja ketté a kisautó elejét, a bábu mégis sérülés nélkül vészeli át az esetet.

Ez a teszt még a normál kivitellel készült, de az elektromos hajtás elemeit úgy építették a Smartba, hogy balesetben ne okozzon többletkockázatot. Az akkumulátor a padló alá került (így helyet sem vesz el az utastérből), és a rendszer le is kapcsolja baleset esetén, hogy a tűzveszély se legyen nagyobb a szokásosnál.

Elektromos autóként a Smart pöpecül elvan. 6-8 óra alatt otthon is feltölthető a kettőhúszról, amivel 160 kilométerig nincs megállás. Még idén kijön hozzá az opciósan rendelhető gyorstöltő, amivel otthon sem tart tovább a töltés 45 percnél, ha a teljes hatótáv 80%-a elég a napi közlekedésedhez. A Smart szerint egyébként igen, az autós többségnek napi 100-120 kilométer bőven elég.

Ebben persze nem a mi népünk a mérvadó, Nyugat-Európa autósaihoz alakították az elektromos kisautó paramétereit. Ezért nekik bőven elég a 130 km/órás végsebesség, és azt is vígan tudják majd az év folyamán bevezetni, hogy a DHL egy applikáció segítségével éjszaka vagy napközben, amíg a melóhely előtt a konnektoron pihen az autó, egy applikáció segítségével a csomagtartót kinyitva szállítja “házhoz” a rendelt csomagot. Hangsúlyozom, ez európára lett kitalálva, telnie kell még az időnek, hogy itthon fenntartások nélkül befogadjon a nép egy ilyen rendszert. Pedig hallatlanul praktikus lenne.

Mint ahogy az is, hogy a Smart edrive alapvetően car sharing megoldásban a legpraktikusabb, vagyis nem kell feltétlenül megvenned az autót, elég, ha egy appon keresztül akkor béreled ki egy-két órás fuvarokra, amikor szükséged van rá. És ilyenkor mindig tiszta, feltöltött elektromos autót kapsz, amivel oda tudsz menni, ahova csak akarsz. Ez pedig már tényleg a legközelebbi lépés ahhoz, hogy a városi közlekedésről alkotott képünk teljesen megváltozzon. És az a jó hír, hogy egészen közel vagyunk hozzá.

Ha továbbra sem vagy meggyőzve, egészen biztosan állíthatjuk, a Smart electronic drive nem neked van kitalálva, ahogyan semelyik másik elektromos autó sem, és a cikket is csak tévedésből kezdted olvasni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában