A Hennessey Performance 2007-ben jelentette be a Lotus Elise alapjaira épülő koncepcióját, a Venom GT-t. A 2010-es SEMA Show-ra el is készült és bemutatkozott az 1200 lóerős sportautó: az átalakított, de a Lotusra így is nagyon hajazó karosszériába egy Corvette ZR1 kompresszoros V8-as motorját préselték.

Don Goldman, a Hennessey vezérigazgatója szerint a tökéletes vezetési élmény a keménytető eltávolításával fokozható, mivel a szél suhogása és az ikerturbós V8-as motor morajlása nagyobb élvezetet biztosít a sofőrnek. Ha ő mondja, talán van benne valami, de a teljesítményparamétereket nézve nem valószínű, hogy érdemes a GT-vel tető nélkül száguldozni.

Az alap 725 lóerős motorból két változatot eszkábáltak össze, az egyiket nagyjából 1000, a másikat 1200 lóerőig tornáztak fel. Az 1200 kilogrammos öntömegével kereken egy kilogramm/lóerő arányú kocsinak nincs párja az utcán: százra 2,4 másodperc alatt ér fel, a 240-hez pedig 8,9 másodperc kell neki, a 320-at elvileg további 15 másodperc múlva éri el, a vége valahol 440 km/h körül van. Ezekkel az adatokkal simán verné az autóskártyában még a Bugatti Veyront is.

Évente öt darab Venom GT-t szerelnek össze és értékesítenek, a Spyder változatot 2013-ban vehetik át a megrendelők. Ha van 1,1 millió dollárod és szeretnéd megtudni, milyen a szélsuhogás és V8-morajlás 300 km/h körül, ne gondolkozz sokat, mert az első öt darabból kettőt már le is előlegeztek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés