Az ötvenes években kezdődött a Corvette sikertörténete, de a hatvanas évekbeli második generációs Sting Ray alakította ki azt a képet, amit a típusnév hallatán magad előtt látsz. Most a legritkább, osztott hátsó szélvédős változatát mutatjuk meg.

1953-ban mutatta be a General Motors a Corvette névre keresztelt sportkocsit, és a koncepció elég népszerű volt ahhoz, hogy még abban az évben gyártásba is adja. A műanyag karosszériás modell csak nyitott tetős változatban készült egészen a hatvanas évek elejéig, akkor mutatták be az utódját, a Corvette történetében elsőként kupétetővel.

Ez volt az 1963-ban megjelent Sting Ray, aminek csónakszerű hátsó része eleinte osztott szélvédővel készült, ez azonban a tervezők körében is vitára adott okot.

Zora Arkus-Duntov, a típus főkonstruktőre nem szerette, mert rontotta a kilátást hátra, Bill Mitchell vezető dizájner szerint ugyanakkor az osztott ablak is a formaterv szerves része volt.

Végül a főmérnöknek lett igaza, hiszen 1964-re eltűnt az osztott szélvédő, de a képeken látható bukólámpás példány még az első modellévből származik, ezért rajta van.

300 lóerős V8-as motorjával, automata sebességváltójával és a Corvette történetében elsőként független felfüggesztéssel igazi élmény lehet a vezetése.

Mindig is nagy gondját viselték ennek a világoskékre fényezett, sötétkék műbőr belsős példánynak, ami Európában nagy ritkaságnak számít. Még a használati utasítása és minden szervizszámlája is megvan, ezért elégedett lehet vele az új tulajdonosa, aki az RM Sotheby’s párizsi aukcióján 66 125 eurót, azaz 20,5 millió forintnak megfelelő összeget fizetett ki érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés